Banner cycler

Forrude til OG 900 Cab

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

Forrude til OG 900 Cab

14. mar 2009, 16:01

Åbent spørgsmål:

Hvem ligger inde med forruder til en OG 900 Cab ?

I dag snakkede jeg med et af klubbens medlemmer, der har fået et pænt stort stenslag i forruden på sin Cab.
Hvordan skaffer man en ny forrude, hvis uheldet er ude ?


Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Forrude til OG 900 Cab

14. mar 2009, 16:27

Hej
Det tror jeg kan. Jeg har personligt en liggende til min egen. Jeg vil gerne købe et sæt lister til mine skørter Jakob.
kimnielsen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 595
Tilmeldt: 29. aug 2006, 14:24

Forrude til OG 900 Cab

14. mar 2009, 16:46

Hellere et stenslag end et hjertelsag :wink:
Hellere et stenslag end et stjerne på hjelmen :biglove
Jeg kan måske rep den :idea:
Mvh. Kim Nielsen
6940 Lem St.
40186283
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

14. mar 2009, 21:14

Tak Kim, men det er heldigvis ikke mig, der har stenslag.
Det jeg havde i tankerne var, om det er muligt at skaffe forruderne endnu ?

Vedr. listerne Anders: Få fat på Jens Urup - han har dem klar.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

14. mar 2009, 21:47

Hej
Hvor finder jeg ham :sunglasses
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

14. mar 2009, 21:53

Anders -

Jeg har sendt en PM til dig
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

14. mar 2009, 21:54

Hej
Takker mange gange.
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 777
Tilmeldt: 26. maj 2004, 22:41

14. mar 2009, 21:58

Jeg fik for et par år siden lavet et stenslag hos Dansk Auto Glas.
I den forbindelse spurgte jeg til prisen på en ny forrude.
Jeg mener det var omkring 4500 kr, men jeg kan huske forkert.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

15. mar 2009, 19:48

Dan glas har stadig ruden i deres prisliste.
1454GGR A 900 Cabriolet 87-94 kr 2648 + moms
Er der ikke en sort ramme malet på glasset ?

MEN så er den jo ikke orginal saab fra Finland.

Min forrude er rimelig flot,,, men det er nok snart tid vi skal begynde at hamstre hvis det skal være fra saab...
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

17. mar 2009, 22:20

Hej
Dan glas har ikke flere ruder på lager og de ved ikke om de får flere. Hvis i vil købe ruder har jeg da et lille lager af dem. :biglove
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

17. mar 2009, 22:30

Super godt initiativ Anders :D Du er hurtig på aftrækkeren :!:
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

26. mar 2009, 19:09

Hej
Så kom der ruder på lager.
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

28. mar 2009, 19:04

Hej Anders
Hvad skal en rude koste ?? Cab1989

Anders
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

28. mar 2009, 19:35

Hej Anders
Den skal koste 2500 kr med moms.
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

29. mar 2009, 09:08

Hej And

Jeg kommer ud forbi dig snart og henter en. Det er jo superfedt lige at have på lageret :D
denelias
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 1. jan 2005, 21:31

29. mar 2009, 09:45

Øh, er det samme rude som til en non cab?
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 809
Tilmeldt: 11. sep 2004, 22:36

29. mar 2009, 09:48

nej det er det ikke da en cab rude skal limes i
en non cab er bare sat i med gummi lister
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

29. mar 2009, 10:30

Man må ikke lyve. Så må jeg indrømme at det smerter mig at min Cabforrude er limet i. :( Jeg er stiv af rædsel for stenslag. Forskellen på at bytte en limet rude kontra en som ligger i gummilister, er som fjernelse af en splint i fingeren kontra en nyretransplantation.

Måske man skulle modificere sin signatur til: Rigtige biler har langsliggende motor og ruder i gummilister? :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

29. mar 2009, 10:50

A stolpen på en ogCab ligger mere ned end på en almindelig og900.... Forruden må være en anden... ??
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

29. mar 2009, 11:14

Korrekt, Karsten, ruden er mere tilbagelænende på en Cab, dog ikke så meget som på en moderne Cabriolet, hvor nogle ligger så meget ned, så de nærmest er i vejen for ind- og udstigning.

Nogle ville måske kalde forruden på en hårdttags-Og900 for Ford T-agtig. Faktum er at den udøver lige så lidt luftmodstand som en moderne bils stærkt lænede forrude. Den lave modstand skyldes den kurvede form, som gør at luften søger ud om siderne, såvel som op over bilen.

Rudens kurvatur gør at "A"-stolperne kan trækkes så langt tilbage, at de ikke er i vejen for udsynet under sving, og at man kan rejse ruden op, så chancen for at knalde hovedet ind i den ved et crash er væsentligt mindre end på en moderne bil, hvor forruden går helt om i nakken på føreren.

Johh, SAAB tænkte sig virkeligt om i gamle dage. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

30. mar 2009, 13:30

Hurra for slettet grundet GDPR.... :biglove

Jeg har lige betilt en rude... Min så pludselig lidt pudsig ud i morges..... :bigcrying

Det gode er at nu skal ruderammen svejses, fortinnes og males :-)


Billede
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222

Tilbage til "Cabriolet Forum"