Åbent spørgsmål:
Hvem ligger inde med forruder til en OG 900 Cab ?
I dag snakkede jeg med et af klubbens medlemmer, der har fået et pænt stort stenslag i forruden på sin Cab.
Hvordan skaffer man en ny forrude, hvis uheldet er ude ?
Forrude til OG 900 Cab
Redaktør: Bestyrelsen
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Indlæg
Forrude til OG 900 Cab
Hej
Det tror jeg kan. Jeg har personligt en liggende til min egen. Jeg vil gerne købe et sæt lister til mine skørter Jakob.
Det tror jeg kan. Jeg har personligt en liggende til min egen. Jeg vil gerne købe et sæt lister til mine skørter Jakob.
- kimnielsen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Forrude til OG 900 Cab
Hellere et stenslag end et hjertelsag
Hellere et stenslag end et stjerne på hjelmen
Jeg kan måske rep den
Hellere et stenslag end et stjerne på hjelmen
Jeg kan måske rep den
Mvh. Kim Nielsen
6940 Lem St.
40186283
6940 Lem St.
40186283
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
Dan glas har stadig ruden i deres prisliste.
1454GGR A 900 Cabriolet 87-94 kr 2648 + moms
Er der ikke en sort ramme malet på glasset ?
MEN så er den jo ikke orginal saab fra Finland.
Min forrude er rimelig flot,,, men det er nok snart tid vi skal begynde at hamstre hvis det skal være fra saab...
1454GGR A 900 Cabriolet 87-94 kr 2648 + moms
Er der ikke en sort ramme malet på glasset ?
MEN så er den jo ikke orginal saab fra Finland.
Min forrude er rimelig flot,,, men det er nok snart tid vi skal begynde at hamstre hvis det skal være fra saab...
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Indlæg
Hej
Dan glas har ikke flere ruder på lager og de ved ikke om de får flere. Hvis i vil købe ruder har jeg da et lille lager af dem.
Dan glas har ikke flere ruder på lager og de ved ikke om de får flere. Hvis i vil købe ruder har jeg da et lille lager af dem.
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Man må ikke lyve. Så må jeg indrømme at det smerter mig at min Cabforrude er limet i.
Jeg er stiv af rædsel for stenslag. Forskellen på at bytte en limet rude kontra en som ligger i gummilister, er som fjernelse af en splint i fingeren kontra en nyretransplantation.
Måske man skulle modificere sin signatur til: Rigtige biler har langsliggende motor og ruder i gummilister?
Måske man skulle modificere sin signatur til: Rigtige biler har langsliggende motor og ruder i gummilister?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Korrekt, Karsten, ruden er mere tilbagelænende på en Cab, dog ikke så meget som på en moderne Cabriolet, hvor nogle ligger så meget ned, så de nærmest er i vejen for ind- og udstigning.
Nogle ville måske kalde forruden på en hårdttags-Og900 for Ford T-agtig. Faktum er at den udøver lige så lidt luftmodstand som en moderne bils stærkt lænede forrude. Den lave modstand skyldes den kurvede form, som gør at luften søger ud om siderne, såvel som op over bilen.
Rudens kurvatur gør at "A"-stolperne kan trækkes så langt tilbage, at de ikke er i vejen for udsynet under sving, og at man kan rejse ruden op, så chancen for at knalde hovedet ind i den ved et crash er væsentligt mindre end på en moderne bil, hvor forruden går helt om i nakken på føreren.
Johh, SAAB tænkte sig virkeligt om i gamle dage. :sunglasses
Nogle ville måske kalde forruden på en hårdttags-Og900 for Ford T-agtig. Faktum er at den udøver lige så lidt luftmodstand som en moderne bils stærkt lænede forrude. Den lave modstand skyldes den kurvede form, som gør at luften søger ud om siderne, såvel som op over bilen.
Rudens kurvatur gør at "A"-stolperne kan trækkes så langt tilbage, at de ikke er i vejen for udsynet under sving, og at man kan rejse ruden op, så chancen for at knalde hovedet ind i den ved et crash er væsentligt mindre end på en moderne bil, hvor forruden går helt om i nakken på føreren.
Johh, SAAB tænkte sig virkeligt om i gamle dage. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262

