Banner cycler

Udluftning af caleche

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

Udluftning af caleche

5. apr 2009, 22:50

Hej Alle.
Mon der er en der ved hvor man udlufter hydraulikpumpen når man påfylder olie på beholderen. OG 900 cab årgang 89

Anders


Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

Udluftning af caleche

5. apr 2009, 22:53

Jeps. Cylinderne skal vendes på hovedet og køres fuld udslag frem og tilbage nogle gange....
Kammeret over stemplet lufter jo ud automatisk, men det under stemplet udluftes ved endevending... :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

Udluftning af caleche

6. apr 2009, 06:55

Hej Karsten.
Hvor sidder de cylindre henne? Sidder de bag beklædningen?
:) Anders
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

Udluftning af caleche

6. apr 2009, 09:01

Hej Anders.

Du skal have bagsædet ud. Både ryglæn og siddehynde, så sidestykkerne kan komme helt af. Kør kalechen op og kryb om bag i bilen. Derfra kan du få splitboltene ud hvor cylinderstammen hæfter på kalechemekanismen. Cylinderen er fastgjort med tværbolt i bunden. Nu er cylinderen løs og kan endevendes lidt forsigtig uden at smadre trykslangerne. Måske det var en finte at skife hydraulik olien med det samme... Med lidt held kommer Edwins ind om lidt med en anbefaling på frostsikker olie :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

6. apr 2009, 11:52

:) Jeg har snakket med edwins :) Det er sådan et fedt forum det her :-)
Jeg skal igang med calechen her til påsken så det var fedt lige at høre hvordan og hvorledes Karsten.

Anders :D
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

6. apr 2009, 12:06

:-)

Nu du er i gang, så check også lige øjerne på toppen af cylenderstammerne. De kan have tendens til at flække.. Er de det kan maskinværkstedet lige om hjørnet, lave et par nye til dig...


Billede
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

6. apr 2009, 12:11

Der skal Aeroshell 41 i anlægget. En tynd rød væske, ikke at forveksle med autogearolie. En Service Bulletin tillod SAE 10 olie, men det er man vist gået bort fra igen.

Da jeg fik min bil manglede den olie. Jeg hældte på og cyklede kluden nogle gange. Andet har jeg ikke gjort og nu kører den helt fint. :wink:

Pas nu på med at hælde for meget olie på, man kan baldre reservoiret, iflg. Bentleys bibel. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

6. apr 2009, 13:54

:) Det tjekker jeg lige nu jeg er igang. Når man nu har det skilt ad så det bare at få klaret det hele.
Kan desværre ikke rigtigt finde ud af hvor jeg får fat i shell 41 til kluden

Anders :)
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

6. apr 2009, 23:45

Hydraulik olie til en -SAAB cab er art. nr.30 18 694 Systemet udluftes ved at afmontere hele hydraulik systemet samlet, pumpen lægger man på et bord og de 2 cylindre i en bakke på gulvet løsne slangerne på cylinderne en af gangen til de er fyldt med olie,sætte strøm på pumpen og køre stemplerne frem og til bage nogle gange mens der fyldes op med olie på beholderen
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

6. apr 2009, 23:55

Hej
Du skal bruge det samme olie som en 93 køre med som hedder 93165227.
cab1989
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 116
Tilmeldt: 22. okt 2008, 11:57

7. apr 2009, 18:33

Skønt med en masse input gutter :D Tak

Tilbage til "Cabriolet Forum"