Hej Alle.
Mon der er en der ved hvor man udlufter hydraulikpumpen når man påfylder olie på beholderen. OG 900 cab årgang 89
Anders
Udluftning af caleche
Redaktør: Bestyrelsen
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Udluftning af caleche
Jeps. Cylinderne skal vendes på hovedet og køres fuld udslag frem og tilbage nogle gange....
Kammeret over stemplet lufter jo ud automatisk, men det under stemplet udluftes ved endevending...
Kammeret over stemplet lufter jo ud automatisk, men det under stemplet udluftes ved endevending...
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- cab1989
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Udluftning af caleche
Hej Karsten.
Hvor sidder de cylindre henne? Sidder de bag beklædningen?
Anders
Hvor sidder de cylindre henne? Sidder de bag beklædningen?
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Udluftning af caleche
Hej Anders.
Du skal have bagsædet ud. Både ryglæn og siddehynde, så sidestykkerne kan komme helt af. Kør kalechen op og kryb om bag i bilen. Derfra kan du få splitboltene ud hvor cylinderstammen hæfter på kalechemekanismen. Cylinderen er fastgjort med tværbolt i bunden. Nu er cylinderen løs og kan endevendes lidt forsigtig uden at smadre trykslangerne. Måske det var en finte at skife hydraulik olien med det samme... Med lidt held kommer Edwins ind om lidt med en anbefaling på frostsikker olie
Du skal have bagsædet ud. Både ryglæn og siddehynde, så sidestykkerne kan komme helt af. Kør kalechen op og kryb om bag i bilen. Derfra kan du få splitboltene ud hvor cylinderstammen hæfter på kalechemekanismen. Cylinderen er fastgjort med tværbolt i bunden. Nu er cylinderen løs og kan endevendes lidt forsigtig uden at smadre trykslangerne. Måske det var en finte at skife hydraulik olien med det samme... Med lidt held kommer Edwins ind om lidt med en anbefaling på frostsikker olie
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Der skal Aeroshell 41 i anlægget. En tynd rød væske, ikke at forveksle med autogearolie. En Service Bulletin tillod SAE 10 olie, men det er man vist gået bort fra igen.
Da jeg fik min bil manglede den olie. Jeg hældte på og cyklede kluden nogle gange. Andet har jeg ikke gjort og nu kører den helt fint.
Pas nu på med at hælde for meget olie på, man kan baldre reservoiret, iflg. Bentleys bibel.
Da jeg fik min bil manglede den olie. Jeg hældte på og cyklede kluden nogle gange. Andet har jeg ikke gjort og nu kører den helt fint.
Pas nu på med at hælde for meget olie på, man kan baldre reservoiret, iflg. Bentleys bibel.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hydraulik olie til en -SAAB cab er art. nr.30 18 694 Systemet udluftes ved at afmontere hele hydraulik systemet samlet, pumpen lægger man på et bord og de 2 cylindre i en bakke på gulvet løsne slangerne på cylinderne en af gangen til de er fyldt med olie,sætte strøm på pumpen og køre stemplerne frem og til bage nogle gange mens der fyldes op med olie på beholderen
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:

