28. jan 2010, 17:57
Ja, det er da værd at håbe. Må jeg forøvrigt lige tilkendegive min KÆMPE tilfredshed med det endelige resultat af den seneste tids nervepirrende debatteren frem og tilbage omkring stakkels SAAB´s skæbne.
Damn, hvor er jeg lettet og svært tilfreds med udgangen af hele dette mediecirkus, hvor man undervejs ikke vidste, hvad man turde tro og håbe, hvilket ben man skulle stå på etc. Det var lige før, det havde kostet en længere sygemelding fra jobbet pga. tiltagende vejrtrækningsproblemer og negle, der var sønderbidt helt ned til knoerne

Selv orkede jeg ikke at følge sagen så tæt som en del andre herinde, med link til det ene og link til det andet. Det var ganske enkelt for uoverskueligt, synes jeg. Så meget desto bedre er det en ubeskrivelig følelse langt om længe at kunne konstatere det (åbentbare) faktum, at Spyker med hr. Müller i spidsen virkeligt har haft nogle seriøse ambitioner på SAAB´s vegne. Man læser, at firmaet tilmed har indvilget i at følge GM´s krav om at købe en hr. Antonov ud som investor i netop Spyker, for at tillade et forestående salg af kære SAAB. Det må man ganske enkelt bøje sig dybt i støvet for i allerstørste respekt for Müller og co.
Ser vi lidt mere objektivt på tingene, er der nok ingen tvivl om, at Spyker ikke begiver sig ud i denne (feber-) redning for at gøre verdens SAAB-tilhængere glade. De ser naturligvis forretningsmæssige muligheder i projektet. Det er ikke hver dag, der diskes op med en historie som denne i ens morgenavis, hvor
en myg har spist en elefant! Det er vist ret sensationelt. Hvad der så senere kommer ud af alt dette, og hvad vi kan forvente af fremtiden, kan man vel kun på nuværende stadie gisne om. Men spændende...det bliver det i dén grad
Slutteligt. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der egentligt blev af "Kina-salget" (BAIC?). Hvad var det helt konkret, de købte? Produktionsudstyr? Know-how? Eller noget helt tredje? Hvad har dette af betydning for fremtidens udvikling af biler med SAAB-Spyker emblem på bagsmækken?
Mvh.
-
en endnu mere trofast SAAB-tilhænger
/Henrik