jeg skal måske bruge en specielfremstillet knast til min v4, den skal løbe den anden vej
årsagen er at jeg overvejer at bruge kæde og kædehjul fra en 2,9 v6 derved undgår jeg støj fra et stål drev og jeg kan samtidig få et justerbart kædehjul
ballanceaxlen bliver sløjfet
forpladen bliver fra en 2,3 v6 altså med remhjul på krumtappen
hvem kan lave en ny knast??
kim
hvem fremstiller speciel knast?
Redaktør: Bestyrelsen
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- Ydegaard
- Kontakt:
Nu spørger jeg måske dumt; men er forløbet på knasten ikke det samme hvis den løber den anden vej? Eller ødelægger det tændingsrækkefølgen?
- Stoffer
- Leifdalsgaard
Da jeg var med til at lave sådan en V4 motor,fik vi slebet en std.knastaksel om,modellen lånte vi hos Kim Nielsens far i Borris (det var en SAAB rally knast) motoren en ny Ford 1,7 som blev boret op til 1815 ccm.blev målt på teknologisk institut i Århus til at yde 118HK. på hjulene,så det svarer måske til ca.130 HK.på krumtappen
Hans kone kørte på arbejde i bilen i et år,inden blev solgt til Sjælland
Hans kone kørte på arbejde i bilen i et år,inden blev solgt til Sjælland
- Jensen
- Administrator
Du kan ikke bruge en std. knast da udstødning jo så vil komme til at åbne før indsugning. Jeg aner ikke hvem der kan lave en sådan knast. Men det kommer uden tvivl til at koste knaster (tøhø)
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- kim96v4
alternativt skal jeg have slebet en specielknast til turbo og jeg skal ud og investere i takthjul i stål de to ting kommer sikkert til at koste mellem 4 og 5000kr
hvis jeg kan få lavet en helt ny knast der løber den anden vej vil jeg kunne bruge den kæde og kædehjul som jeg har liggende fra en 2,9 v6 der bliver samtidig mulighed for at købe et justerbart takthjul hvis det skulle blive nødvendigt
at det ikke er helt gratis er jeg helt med påJensen skrev:Du kan ikke bruge en std. knast da udstødning jo så vil komme til at åbne før indsugning. Jeg aner ikke hvem der kan lave en sådan knast. Men det kommer uden tvivl til at koste knaster (tøhø)
MVH Mads
alternativt skal jeg have slebet en specielknast til turbo og jeg skal ud og investere i takthjul i stål de to ting kommer sikkert til at koste mellem 4 og 5000kr
hvis jeg kan få lavet en helt ny knast der løber den anden vej vil jeg kunne bruge den kæde og kædehjul som jeg har liggende fra en 2,9 v6 der bliver samtidig mulighed for at købe et justerbart takthjul hvis det skulle blive nødvendigt
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- kleinsmeden
- SAAB FREAK