Hej folkens.
Jeg er gået igang med en rimeligt forlænget weekend i værkstedet, hvorfor det skulle gå ud over min 8v motor.
De folk der har prøvet den omgang før, hvad har i gjort med benzinslangerne?
Hvad har i gjort med kulfilteret i venstre inderskærm? Hvad styrer egentlig denne indretning?
Andre ting jeg burde vide?
Fra 8v til 16v
Redaktør: Bestyrelsen
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- RuneSM
Lige et stemningsbillede

Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Det er sgu spændende ud, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig
Der er jo andre på forum, som gør den slags hver weekend, lader det til. Vi må håbe, de kommer på banen.
Fint værksted du har der. Det kunne jeg godt bruge
Der er jo andre på forum, som gør den slags hver weekend, lader det til. Vi må håbe, de kommer på banen.
Fint værksted du har der. Det kunne jeg godt bruge
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- RuneSM
Jo tak, der mangler skam intet. Vi har 300 liters espholin kompressor med slangerulle med oprulning, en ordentlig luftnøgle, en 20 meters ledningsrulle med oprulning, alt det værktøj hjertet begærer, bl.a. fastnøgler, fastnøgler med skraldefunktion, unbraco af alskens afart,
en super hjemmelavet olieaftapper med hæve-sænkefunktionen af tragten (der selvfølgelig har gitter der fanger bundproppen):

og så et udvalg af svejsere, jeg kan mag'e (co2), tig'e jern og rustfrit, og elektrodesvejse.
Udover det er der "værkførerkontoret", som egentlig er det jeg står ovenpå da jeg tog det billede af motoren. 15-20kvm isoleret rum, hvor radioen huses, med håndvask og gulvvarme, og så selvfølgelig en computer med autodata, tolerence og vivid
En anden ting mht ombygningen, hva' i alverden gør jeg med kulfilteret? Hvad styrer den magnetventil dertil?
en super hjemmelavet olieaftapper med hæve-sænkefunktionen af tragten (der selvfølgelig har gitter der fanger bundproppen):

og så et udvalg af svejsere, jeg kan mag'e (co2), tig'e jern og rustfrit, og elektrodesvejse.
Udover det er der "værkførerkontoret", som egentlig er det jeg står ovenpå da jeg tog det billede af motoren. 15-20kvm isoleret rum, hvor radioen huses, med håndvask og gulvvarme, og så selvfølgelig en computer med autodata, tolerence og vivid
En anden ting mht ombygningen, hva' i alverden gør jeg med kulfilteret? Hvad styrer den magnetventil dertil?
- SGT
- SAAB-MANIAC
Flytter du ledningsnettet fra 16v med over?
Ventilen er styret af en eller anden ECU, hvis du ikke får den monteret elektrisk igen skal slangen blokeres, da den ellers vil stå åben hele tiden(suge falsk luft)
Ventilen er styret af en eller anden ECU, hvis du ikke får den monteret elektrisk igen skal slangen blokeres, da den ellers vil stå åben hele tiden(suge falsk luft)
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- RuneSM
Jeg har intet ledningsnet til 16v motoren, det bliver hjemmebrygget og så styret af Megasquirt. Så der sker intet ved at blænde slangen så ?
- RuneSM
Det en 1990'er, men det grove mekaniske har jeg skam styr på
Er meget interesseret i at høre, hvad folk har gjort med det der kulfilter ved andre ombygninger
Er meget interesseret i at høre, hvad folk har gjort med det der kulfilter ved andre ombygninger
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Kul spanden sidder der som et filter imellem tanken og indsugnings manifolden, hele idéen er at suge benzin dampe fra tanken ind i motoren. der sidder en lille ventil på toppen af spanden denne er styret af ECUén,
Har du brug for den ? bilen kan fint kører uden bare slangerne enten sidder på eller er blændet af,
Har du brug for den ? bilen kan fint kører uden bare slangerne enten sidder på eller er blændet af,
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Kulfilteret er en Amerikansk (Californisk) idiosynkrasi.
Dampene fra fueltanken går i dette filter. Når motoren startes, babber den så disse opfangede dampe i sig.
Dampene fra fueltanken går i dette filter. Når motoren startes, babber den så disse opfangede dampe i sig.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- RuneSM
Jeg har hørt fra Lars/Kaas at jeg bare skal blænde slangen af. Mange tak til jer også