Ifg. udtalelser fra konkursforvalter Hans Bergqvist i dag, kan Saab være solgt samlet i løbet af 14 dag.
Der er tilsyneladende 4-5 købere til hele butikken - som vil lave Saab'er. Der er her tale om Youngman, Mahindra & Mahindra, Brightwell Holdings og 1-2 andre som ikke vil have sit navn offentliggjort. Her kan muligvis være tale om Skoda, GM eller ?
En potentiel hemmelig køber, var allerede i forhandlinger i sidste uge - dvs. at de har været hurtigere ude af busken med et bud end de tre kendte.
Men, det haster også da mange firmaer er ude efter Saab-medarbejderne, som er en forudsætning for en hurtig genstart. Det lader til, at det efterhånden er et faktum at 9-3 forsat kan produceres - uden licenser fra GM.
Hele Saab kan være solgt om 14 dag
Redaktør: Bestyrelsen
- nsb
- SAAB-PSYCHO
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
så er det da kun for at de skal være sikker på at SAAB lukker for evigt
Re: Hele Saab kan være solgt om 14 dag
nu strammer du den GM som mulig købernsb skrev:Ifg. udtalelser fra konkursforvalter Hans Bergqvist i dag, kan Saab være solgt samlet i løbet af 14 dag.
Der er tilsyneladende 4-5 købere til hele butikken - som vil lave Saab'er. Der er her tale om Youngman, Mahindra & Mahindra, Brightwell Holdings og 1-2 andre som ikke vil have sit navn offentliggjort. Her kan muligvis være tale om Skoda, GM eller ?
En potentiel hemmelig køber, var allerede i forhandlinger i sidste uge - dvs. at de har været hurtigere ude af busken med et bud end de tre kendte.
Men, det haster også da mange firmaer er ude efter Saab-medarbejderne, som er en forudsætning for en hurtig genstart. Det lader til, at det efterhånden er et faktum at 9-3 forsat kan produceres - uden licenser fra GM.
så er det da kun for at de skal være sikker på at SAAB lukker for evigt
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- Johannesen
så fik jeg da nok lige et par spastiske trækninger og kaffen røg da også ud over hele bordet som et følge heraf. Næste gang du tager den slags skældsord i din mund, så er en advarsel på sin plads.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- SAAB97
- ULTRA SAAB FREAK
Personlig tror jeg ikke det er Skoda da de er ejet af VAG (min kone har en Skoda Fabia ganske udmærket vogn men min dejlige og900 slår den med flere længder i køreglæde)
Mit bedste bud kunne være BMW
1. VM lavede en aftale med BMW om levering af motorer
2. Der er blevet vist studio af en SAAB 92 på basis af Mini
3. BMW har meldt ud at de næste generationer af 3-serien vil komme med forhjulstræk, så det kunne jo tænkes at BMW vil skyde genvej ved at bruge SAAB som "frontløber"
Personlig tror jeg ikke det er Skoda da de er ejet af VAG (min kone har en Skoda Fabia ganske udmærket vogn men min dejlige og900 slår den med flere længder i køreglæde)
3. BMW har meldt ud at de næste generationer af 3-serien vil komme med forhjulstræk, så det kunne jo tænkes at BMW vil skyde genvej ved at bruge SAAB som "frontløber"
- Stoffer
Jeg tror faktisk at du har ret, i at det kunne være BMW..SAAB97 skrev:1-2 hemmelige købere!!!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
BMW har meldt ud at de næste generationer af 3-serien vil komme med forhjulstræk.
Det var dog en god nyhed. Jeg har længe undret mig over, hvem af de to, Mercedes eller BMW, som først ville bevæge sig ud af det transmissionsteknologiske mørke de befinder sig i, så deres ellers udmærkede biler kan bruges over hele verden, og ikke kun i de varme lande..
BMW har meldt ud at de næste generationer af 3-serien vil komme med forhjulstræk.
Det var dog en god nyhed. Jeg har længe undret mig over, hvem af de to, Mercedes eller BMW, som først ville bevæge sig ud af det transmissionsteknologiske mørke de befinder sig i, så deres ellers udmærkede biler kan bruges over hele verden, og ikke kun i de varme lande..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- kim96v4
tjaa jeg ved nu ikke hvad jeg skal tro..BMW hmmm hvorfor skulle de købe SAAB det er jo en bil i "samme" klasse
der går også rygter om vallenberg familien sammen med andre investore
hvis de stopper 6 mio i museet så kunne man vel også tænke sig de var interesseret i at bevare og invistere i SAAB
der går også rygter om vallenberg familien sammen med andre investore
hvis de stopper 6 mio i museet så kunne man vel også tænke sig de var interesseret i at bevare og invistere i SAAB
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- Edwins

- Kontakt:
- Jeg ved ikke om Wallenbergs har penge og indflydelse som i gamle dage, med stærke personligheder ved roret.
Bland grundarna fanns Marcus Wallenberg, Axel Wenner-Gren och Sven Wingquist.[2] År 1939 köpte man upp konkurrenten ASJA och flyttade huvudkontoret till Linköping.
Wallenbergs har (havde) 7.5% af SAAB.
Fra: http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_AB
Bland grundarna fanns Marcus Wallenberg, Axel Wenner-Gren och Sven Wingquist.[2] År 1939 köpte man upp konkurrenten ASJA och flyttade huvudkontoret till Linköping.
Wallenbergs har (havde) 7.5% af SAAB.
Fra: http://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_AB
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Johannesen
bær over med mig, for jeg er gumpetung på dette område. Hvad er årsagen til, at disse unavngivne potentiele købere ikke bød på SAAB for 2 år siden da lokummet bræmdte og vi stimlede sammen og truede GM med alskens ukvemsord? Er det konkursen der gør forskellen nu eller var 09 bare et lorte år generelt for alle i bilbranchen, så ingen skulle nyde noget?
Jeg tror de fleste ønsker sig at bmw får købt vort mærke, undertegnede har jo så at sige allerede et ben i begge lejre. Efter hvad jeg kan forstå, regner man med at VAG overtager Porsche helt inden længe, det vil sætte det Bayerske motorværk under pres for at udvide butikken. SAAB er et godt bud, hvis ikke det eneste bud, jeg har i hvert fald svært ved at se andre muligheder.
I kan sige hvad i vil, men det er altså i særklasse en mærkelig føljeton det her SAAB cirkus vi har været vidende til de sidste par år. Nok så mærkeligt er også den oprigtige interesse der pludselig er blevet udvist mærket. Mange andre fabrikker har fået lov at brænde op i helvede næsten ubemærket, men SAABs kamp for overlevelse, har på en eller anden led rusket op i folk. Man fristes til at tro, at der går rigtig rigtig rigtig mange skabs SAABister rundt, som hele tiden har været på nippet til at springe ud, meeen har så alligevel købt andet grej da det gjaldt. Da GMs lukning så er en realitet, så vågner de op og følger med i føljetonen og taler om det igen med oprigtig interesse. Det er sikkert det tyndeste grundlag for en markedsanalyse, men jeg sidder tilbage med en fornemmelse af at man var ekstremt tæt på at lykkes med SAAB som forretning.
Edwins, jo du kan bande på Wallenberg har penge, mig bekendt tales der om at de er ansvarlige for temmeligt store andele af det samlede svenske bnp.
Nå ja, wiki siger 1/3
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wallenberg
slap da af. Det er æ at sige skide til, som de siger ude vest på.
Så for Wallenbergs, hvis de ville, kunne SAAB bare komme med sit lille snoldede underskud på et par milliarder pro anno, det vil man sagtens kunne håndterer. Ja man vil formentlig slet ikke kunne mærke det.
Jeg tror de fleste ønsker sig at bmw får købt vort mærke, undertegnede har jo så at sige allerede et ben i begge lejre. Efter hvad jeg kan forstå, regner man med at VAG overtager Porsche helt inden længe, det vil sætte det Bayerske motorværk under pres for at udvide butikken. SAAB er et godt bud, hvis ikke det eneste bud, jeg har i hvert fald svært ved at se andre muligheder.
I kan sige hvad i vil, men det er altså i særklasse en mærkelig føljeton det her SAAB cirkus vi har været vidende til de sidste par år. Nok så mærkeligt er også den oprigtige interesse der pludselig er blevet udvist mærket. Mange andre fabrikker har fået lov at brænde op i helvede næsten ubemærket, men SAABs kamp for overlevelse, har på en eller anden led rusket op i folk. Man fristes til at tro, at der går rigtig rigtig rigtig mange skabs SAABister rundt, som hele tiden har været på nippet til at springe ud, meeen har så alligevel købt andet grej da det gjaldt. Da GMs lukning så er en realitet, så vågner de op og følger med i føljetonen og taler om det igen med oprigtig interesse. Det er sikkert det tyndeste grundlag for en markedsanalyse, men jeg sidder tilbage med en fornemmelse af at man var ekstremt tæt på at lykkes med SAAB som forretning.
Edwins, jo du kan bande på Wallenberg har penge, mig bekendt tales der om at de er ansvarlige for temmeligt store andele af det samlede svenske bnp.
Nå ja, wiki siger 1/3
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wallenberg
slap da af. Det er æ at sige skide til, som de siger ude vest på.
Så for Wallenbergs, hvis de ville, kunne SAAB bare komme med sit lille snoldede underskud på et par milliarder pro anno, det vil man sagtens kunne håndterer. Ja man vil formentlig slet ikke kunne mærke det.
Nuværende vogne i garagen:
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Leifdalsgaard
- Edwins

- Kontakt:
Kald det "Mercedes" een gang til, disse spanske småpramme med stjerne på.
I Maersk Air havde vi en Vaneo, som kontoret kørte i. Jeg var ikke specielt ramponeret over den, og ser ingen ligheder med en Tysk fremstillet bil med, desværre for en Skandinav, baghjulstræk.
I Maersk Air havde vi en Vaneo, som kontoret kørte i. Jeg var ikke specielt ramponeret over den, og ser ingen ligheder med en Tysk fremstillet bil med, desværre for en Skandinav, baghjulstræk.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
1) GM har selv udtalt af de ikke solgte til den højest bydende i 2009.
2) GM ville ikke sælge GM-teknologi til en konkurent
3) GM fandt en læsning som vi stadig havde magt over = Spyker
4) Er GM en køber vil de næppe lave Saab'er - men, faciliteten kan bruges til andet og GM har brugt mange penge her.
Heldigvis siger kurator - at andre forholde end bud også tages med i betragtningerne.
1) GM har selv udtalt af de ikke solgte til den højest bydende i 2009.
2) GM ville ikke sælge GM-teknologi til en konkurent
3) GM fandt en læsning som vi stadig havde magt over = Spyker
4) Er GM en køber vil de næppe lave Saab'er - men, faciliteten kan bruges til andet og GM har brugt mange penge her.
Heldigvis siger kurator - at andre forholde end bud også tages med i betragtningerne.
NSB
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
absolut seneste nyt i følge www.ttela.se er at Youngman har smidt et bud i "mångmiljardklassen" indeholdende fortsat produktion i Trollhättan
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516010- ... miljardbud
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1516010- ... miljardbud
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model