Banner cycler

Gode priser på service i Glostrup

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!

Redaktør: tknage

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Gode priser på service i Glostrup

9. sep 2013, 20:34

http://www.saab-glostrup.dk/ekstra-ydelser

Det er bestemt ok priser på Saab Autoriseret service...

De priser er billiger end service af min lille Clio Diesel :shock:

Lige før man får lyst til at købe en Saab igen. :-). Til de priser...

1000 kr for frisk autogear olie
3500 for frisk tandrem :shock: (sikkert for en std 1,8 suge benz) men stadig væk !

Det koster 10kkr for min lille Franske bil.

Til de priser er det nærmest tidsspild at reppe selv...

Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

9. sep 2013, 20:51

Tjaee, jeg laver jo alting selv på de 3 gamle raketter vi holder gang i, her i delfinariet. Den nyeste er 20 år gammel.

Jeg forstår ikke hvordan en lagermand med 3 arbejdsløse børn og en kone som er pædagog i en børnehave, har råd til at købe en spritny Mondeo, som måske skal på værksted for at få skiftet en pære i en baglygte. Et fugtigt, rødsprængt blik fra en mekaniker koster en tusse. Hvis han så også skal skrue på bilen, bliver regningen ikke under 3 klik.. :shock:

4 standardtændrør koster 160 bobs. Dem skifter jeg da hjertensgerne for 640 dask. 10 min. arbejde kan man næppe trættes ud af.. :mrgreen:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

9. sep 2013, 21:06

De "finangsere" bare bilen over 10år. :shock:

Nu er det ikke alle der har tid eller mulighed for at reppe selv.

Hvis man køber en ny bil og senere vil sælgen den 3-4 år senere, bliver den svær at sælge uden den er serviceret af et autoriseret værksted..... Uden stempler er de 10-15 % mindre værd

Det er nok og de færeste private personer der kan opdaterer software selv..

Moderne biler er jo en gigantisk rullende computer...

Der var en gang hvor man kunne fixe alt selv. Den tid er omme med nye biler...
Og skal man over 20km/l så er der ingen vej uden om moderne vogne..
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

9. sep 2013, 22:48

Viking skrev:

Det er nok også de færreste private personer der kan opdatere software selv..

Moderne biler er jo en gigantisk rullende computer...

- Det er jo bla. derfor at man tvinges til at køre i noget gammelt l*rt. At der så i gamle biler ikke blev brugt så mange spareløsninger, og springen-over-gærdet-hvor-det-er-lavest i konstruktionsteknisk forstand er så ikke tosset.

- Men 800 dask for at få byttet 4 tændpløkker synes jeg stadig er i overkanten, selvom standardprisen er 1400 for jobbet. :shock: Til standardprisen er det så 350 pr. pløk. Pløkken koster 40, så der er 310 dask for jobbet, pr. cylinder. På en lettilgængelig bil kan jeg skifte 50 pløkker/time. 50 x 310 = 15.5 klik/time.

Jeg skifter sgu branche og bliver tændrørsskifter.. :sunglasses Hos mig får man sågar også lidt Never-Seez på gevinderne før montering.. :mrgreen:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

10. sep 2013, 08:48

Det bliver du nok hurtigt ked af når mandskabet vil have ordentlig løn, ellers stikker de af, de få kr man så får skrabet sammen løber det offentlige med. Så bliver der lige nøjagtig klagesagerne tilbage som løn til dig , når mandskabet har fået feriepenge :-(

Det der ser ud som guld på papiret bliver til peanuts når dagen er gået....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

10. sep 2013, 17:53

Bedste Edwins, ingen holder mere af de gamle 900 mere end du og jeg. Deres enkle, servicevenlige opbygning er en væsentlig del af attraktionen, hvilket du fremfører med megen ildhu, med dertil hørende udtryk for undren over omkostningerne ved moderne biler og fordelene med de gamle.

Har du set seneste Folksam-undersøgelse? You know, dét dersens svenske forsikringsselskab, der bruger virkelige trafikuheld til at bedømme bilers sikkerhed? Ikke noget med Euro NCAP og laboratiorietests her.

I seneste udgave af Folksam-undersøgelsen er den gamle 900 sakket så langt bagud i udviklingen, at risikoen for at komme alvorligt til skade eller miste livet i en kollision er stærkt forhøjet i sammenligning med selv meget mindre, moderne biler. Saab 900 M79-93 har nu status af decideret usikker, og det anbefales at man undgår modellen. Yes sir, så vidt er det faktisk kommet.

Jeg har nu tre børn, sidste er helt nyfødt (fra i torsdags). Sikkerheden betyder meget herhjemme, omend jeg da stadig har en V4 til fornøjelsesturene.

Hvad med 9000? Jeg har lige været nødt til at udrangere min ellers fine 9000 CD, fordi den - i lighed med og900 - ikke har tre stk. trepunktsseler på bagsædet, og det SKAL jeg bruge nu.

Jeg kører derfor 9-5 nu, en "moderne" bil, endda en stationcar (min første efter over 30 Saab'er, heraf de fleste hatchbacks), og det er af ren og skær nødvendighed. Men en 9-5 Aero fra 2002 er nu også en dejlig bil.

Min pointe?

Din argumentation er fuldtud sammenhængende, men i mange tilfælde ikke relevant i forhold til de behov som f.eks. børnefamilier har. Din undren over driftsomkostningerne ved moderne biler deler jeg til fulde, men hvad gør man ikke for at beskytte sin familie bedst muligt? Jeg har altid selv sat en ære i at køre i den sikreste bil jeg har råd til - det er så i øjeblikket altså nævnte 9-5. Det er i hvert fald ikke en og900... Men netop sikkerheden er faktisk en stærkt medvirkende årsag til at min familie har kørt Saab i nu foreløbig tre generationer.

Når dét er sagt, så skal jeg dog også - en skønne dag - ha' mig en gammel 900 cabriolet. Nu har jeg jo fundet biler til både formanden og slettet grundet GDPR...., kunne være fint at finde én til mig selv, for en gangs skyld...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

10. sep 2013, 18:31

Til lykke med familieforøgelsen.. :D

Uanset bilmærke, må det grave skræmmende dybt i en famiiles budget at holde en nyere bil i stand via værksted, som for mange også skal være autoriseret. Noget nær familie har brugt nær 65 klik på værksted for fejl på en 6-7 år gammel Audi. Det er jo tal som jeg slet ikke kan forholde mig til, det stråler jo af vanvid. :arghh

Jeg er ikke det fjerneste nervøs eller utryg ved at jeg og familien kører i disse gamle spande, med færre systemer, så der ikke er så meget der kan gå i stykker. Man kan jo heller ikke bare overdrysse en bilmodel med crashtest-stjerner, for så at pille dem af igen, fordi man nu måske crashtester ved at affyre bilen i katapult, og tilføje den en 3-dobbelt Lutz med skrue og en Tysker, afsluttet med en koldpermanent.. :Idonno

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter

10. sep 2013, 21:29

Tak! Det er sgu' stort, havde forsvoret flere unger, men det var et ærligt uheld... :-)

Jeg har kuns to bemærkninger:

Igen, jeg har haft mange og900. Omkring 15 stk af divergerende modeller og årgange, hvortil kommer et antal 99'ere. Jeg ved sådan cirka hvad de biler kan hitte på at fejle. Lad mig opstille to overordentlig almindelige kriterier for nutidens (især yngre) bilejere:

1: Man kan ikke selv stikke en pind i en l*rt, og
2: Man kører mange kilometer i hverdagen.

Bilejere der fylder disse kriterier kan blive ruinerede af en gammel Saab 900. Det er ikke svært at finde en skræmmehistorie med en Audi i, dem er der rigtig mange af. Men der findes skam også udmærkede, moderne biler. Ældre Saab altid pålidelig? Nixen. Heller ikke de gamle. Slet heller ikke da de var nye. Hvis du vidste hvor mange jeg har mødt som har ejet Saab'er, i særdeleshed i 1960-1970'erne, og som har svoret en dyr ed på ALDRIG at købe sådan en svensk lortebil igen. I rest my case...

Det var den ene ting. Det andet:

Klart at du ikke er utryg ved din 900. Det ændrer dog intet ved at det langtfra er det rigtige valg, ej heller sikkerhedsmæssigt, for alle. :D
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

11. sep 2013, 18:11

At OG900 er kommet så langt ned på sikkerhedslisten undrer mig alligevel en del.

Jeg var inde og kigge på folksams hjemmeside, fordi at jeg i flere år fra tid til anden har sammenlignet min OG900 med andre tilsvarende biler.

http://www.folksam.se/testergodarad/bil ... kerarbilen

Bla. andet sammenlignede jeg den med min brors golf 3 fra '96 for nogle år siden. De havde begge 3 prikker. En bil som jeg husker havde meget lav rating var en 80'er VW polo. Den havde kun en.
prik.

Prikkerne er lavet om til tal. Poloen har stadig en, ligesom en OG900. En VW golf 2 fra firserne har ratingen 3...Jeg må ærligt indrømme, at det har jeg svært ved at tro på. En Golf 2 virkede ikke videre gedigen.

En Mazda 323 fra 86 til 90 er også mere sikker en en OG900..Hmm.

Gad vist hvordan folksam laver deres analyse. Undersøger de ulykkens karakter i hvert enkelt tilfælde, eller ser de bare på hvor mange, der omkommer i diverse biler. Hvis det sidste er tilfældet, eller hvis de benytter en anden forsimplet metode, så kan OG900 måske blive straffet, fordi der kun er turbo-modellerne tilbage, så mange ulykker er voldsomme og måske sker med høj hastighed.

Bare en tanke: Folksam er jo et forsikrings-selskab. Måske de bruger deres analyse internt til at fastsætte premien med. Så kommer bilens evne til at lave ulykker måske ind i billedet. Måske det ikke kun er passiv sikkerhed.

Jeg anfægter ikka at OG900 er mindre sikker en nyere biler, hvor der er kommet meget fokus på sikkerhed, men jeg anfægter at OG900 er kommet langt under andre biler fra firserne. Som en VW polo fra dengang. Den var altså virkeligt pappet.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
tknage

11. sep 2013, 18:40

citroen c1 og c3, som er nyere biler har også kun ratingen 1. Måske er der andre kriterier ind over. Ellers kan man jo konkludere, at der ikke er sket meget på sikkerheden på 20 år hos nogen producenter, og dermed er og900 på linie med nyere småbiler, her 40 år efter den blev udtænkt. Ellers er listen simpelthen fejlbehæftet.
Mvh. Thomas
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

11. sep 2013, 19:26

Får bilmodellerne så også prikker og stjerner og tal for, hvor dyr en given reparation er?

Mange er jo forståeligt nok nervøse for de værkstedsregninger som måtte komme, og ikke så nervøse for at crashe i bilen. Jeg er ikke nervøs for nogle af delene. Man kan jo reparere meget, men det gør et værksted ikke, da det er for dyrt for kunden, at mekanikeren hiver delen hen til skruestikken og skiller den ad, som hjemmemekanikeren gør, uden hensyntagen til at hans reparation vil koste ham 1 time, eller 3 timer. :wink:

Noget svineri jeg har hørt om, er det hos VAG, at der er forskellige priser for timeløn, altefter hvilken model mekanikeren skal skrue på? Det skulle vistnok være særligt dyrt at få lavet en af verdens grimmeste biler, Audi TT'en? :shock:

- Hvis jeg får en Rolls Royce mekaniker på RR værkstedet til at fixe min græsklipper og det tager ham en time, skal jeg vel betale det samme for at han bruger en time på min guldlakerede Corniche Convertible? :roll:

Ret beset burde jeg kunne betale for at få VAG mekanikeren til at sætte sig på bænken foran værkstedet i en time, og give ham en kop kaffe, en basse og B.T.? Denne timeløn er så værkstedets billigste? De har sgu da trådt på noget. Man har okkuperet en mekaniker en time. Hvad han så laver, er vel ikke sagen vedkommende.. :roll:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. sep 2013, 10:08

Som tidligere beskrevet her på SKD, satte jeg for nogle år siden min 9k i en rapsmark. Hastigheden har været omkring 80 km. i timen og faldet var på ca. 1 meter fra asfalt til bunden af marken. Vognen var smadret, men buret holdt og var aldeles intakt, jeg selv, ja jeg slap med en blodtud. Så jeg kan vouche for 9k'ens sikkerhed. Når jeg kigger på listen fra Folksam, så har 9k samme sikkerhed som en Renault Megane fra samme årgang. Mmhmm. Klart!

Ser man yderligere på listen, så har en SAAB 9-5 samme sikkerhedsniveau som en Renault Modus. Mmhmm klart!.

Så min pointe. Kører man allerede SAAB, så skal man ta den slags lister med et gran salt. Også selvom det kommer fra Folksam.

Edwins har ret, mekanikerregninger er fuldstændig ude af kontrol. Har man ikke en dyt forstand på biler. Så er mit råd, køb en med en lang garanti og med kendte serviceomkostninger. Når udløbet af disse nærmer sig, så sælg bilen.

Og til Peter, tillykke med den lille ny :)
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

23. sep 2013, 19:55

De fleste nye biler skal have en tester på lige så snart den er trillet ind på værkstedet.
Det bliver til 1500kr og op.... som udgangspunkt + reservedele + arbejdsløn. Hvis du er så heldig at eje en audi eller mercedes lander mekaniker timelønnen på en 1500 kr lap.

så jeg holder mig til mine antikke biler :D
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
Brugeravatar
Peter

23. sep 2013, 21:52

@Johannesen, tak :-)

Jeg har lige fået et tilbud på 90.000 km service hos aut. værksted. Bilen er en 2012 VW Polo 1,6 TDI. Der skal kun laves service, så der er strengt taget ikke tale om en "reparation".

Hvad tror I det koster? Spidsen af en jetjager? Ja, korrekt, hvis man spørger de store forhandleres værksteder i Kbh, Odense eller Århus. Mindst 4.000,- i Odense.... 3.300,- i Fåborg ....

Hos VW i Tønder koster det 2.495,- ... ! Fordi VW i Tønder er dårligere end andre steder? Niks. De er kåret til Danmarks bedste VW-værksted (målt på reklamationer og kundetilfredshed) i 2008, 2009, 2010 og 2012. Årsagen til den overkommelige pris er jo nok at de ligger tæt på Tyskland.

Mange penge for et par timers arbejde, tre filtre og 5 liter olie? Ja da.
Men mange penge, sammenlignet med hvad den slags ellers koster på andre værksteder og hos andre mærker? Absolut nej.

Et tilsvarende service på en Saab 99 GL kostede det dobbelte for 20 år siden hos Saab i Roskilde. I was there...
Brugeravatar
viking

25. sep 2013, 20:57

Jeg har lige haft vores Renault Clio 1,5 dci til 90kkm service , det kostede 6600 kr inkl. moms, kabinefilter, olie, filter, adskildelse af bremser bagi, nye skiver og klodser i front. Og andre nødvendige ting.

Desuden bliver bilen kraftigt støvsuget, vasket og måtter mv. frisket op...

Ikke billigt , men den kommer så kun til service hver 30/kkm. Dvs. Lige under årligt..

Og hvad skal det Clio snak så bruges til ?

Tja priserne hos Saab Service er meget rimelige...
Brugeravatar
K.Hansen

25. sep 2013, 21:13

Peter skrev:
Et tilsvarende service på en Saab 99 GL kostede det dobbelte for 20 år siden hos Saab i Roskilde. I was there...
Hvad ,,,, fik du rabat ??? Som jeg husker det lavede vi da ikke service på en SAAB uden det kostede mindst 15 K :wink:
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

25. sep 2013, 21:28

- Hvor har folk alle disse knaster fra, for et kærligt, fugtigt blik på, og aftørring med en ternet klud af deres biler? De er vel for faen ikke bankrøvere allesammen? :roll:

Jeg hørte om et eftersyn af stor motorsikkel til 16 klik. :shock: Feck, man kan jo købe en brugbar mindre sikkel for et sådant herostratisk beløb? :shock:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter

25. sep 2013, 23:00

K.Hansen skrev:
Peter skrev:
Hvad ,,,, fik du rabat ??? Som jeg husker det lavede vi da ikke service på en SAAB uden det kostede mindst 15 K :wink:
Har du arbejdet dér? Eller var det en joke?
Brugeravatar
K.Hansen

25. sep 2013, 23:29

Ja jeg har arbejdet der . 1985 -1989 og igen 1995-2000 .
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

25. sep 2013, 23:45

Ja, man sku have været vognhandler og have værksted for et up-market mærke, så havde man boet på Strandvejen, med sommerhus på Bahamas.. :roll:

Billede :mrgreen:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter

26. sep 2013, 08:14

OK, Kenneth, så er det derfor jeg ikke kan huske dig. Jeg kom der fra jeg købte min første Saab 99 i 1991, og til jeg flyttede fra Roskilde i 1994. Jeg talte mest med værkføreren, Elith, som altid var meget hjælpsom og gjorde hvad han kunne for at holde udgifterne nede. Jeg var en ganske ung mand, med en M83 99 der gik i stykker konstant....
Brugeravatar
viking

26. sep 2013, 16:41

Edwins, nu er der jo nærringsfrihed i Danmark.

Så du kunne jo åbne "Østegnens-Auto og limningsservice" Med motto: "Kom på øen hvis din tegnedreng har kløen"

Du kan godt bestille den Jag. V12er, succen er sten sikker :-) ...

Men husk at sætte et skilt på postkassen: Rudekuverter modtages ikke. Her er ikke plads til væsner. (slet ikke skatte- og toldvæsen) :D

Det er "Sårt" :mrgreen: humor.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

26. sep 2013, 18:22

Mjaaeeh, joehh, men jeg tror sgu ikke at jeg har talentet. :oops:

Man skal jo kunne sælge en lort i en snor, for at gøre sig i bil- og hestehandlerverdenen og bank- og forsikringsverdenen.. :mrgreen:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter

26. sep 2013, 20:49

"Edwins Auto, speciale Saab og Boeing 737". Det bliver storslået.
Brugeravatar
Ghettoadam
SUPER SAAB FREAK

26. sep 2013, 21:10

Vi vil nok aldrig høre en bilhandler sige " Det er en lortebil, og jeg kan ikke vente med at få den solgt."
Saab 9-3 2.0t 2001
maptune stage 1 Skrottet
Saab 9-5 SE stc aut 1990
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

26. sep 2013, 22:21

Nejnej, han siger det da ikke, men tænker det da.. :D

Peter, jeg har da gået i de tanker, pga. ønsket om at blive millionær på rekordtid. Her er logoet, fra da jeg tænkte på egen virksomhed:

Billede

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

27. sep 2013, 11:02

Nice logo :-)

Kan man ikke lave mønt på bilen, så kan man vel på tilbehøret :-)
Brugeravatar
vibjan
ULTRA SAAB FREAK

27. sep 2013, 11:42

Jep, fint logo.. Man kommer jo til at tænke på et rigtigt "full service".. der må da være kunder til det :D .

Jan.
Brugeravatar
viking

27. sep 2013, 11:47

Full service with happy end ? :-)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Set på nettet.."