Banner cycler

SPN: sort 96T16 til salg i sverige....

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!

Redaktør: tknage

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

SPN: sort 96T16 til salg i sverige....

28. dec 2013, 12:42

Billede

http://www.blocket.se/jonkoping/Grym_Sa ... 312085.htm

Kun 40 af de (svenske) lange penge for denne :)

Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
vibjan
ULTRA SAAB FREAK

28. dec 2013, 13:02

Den er sprød 8) .. Så skal vi bare lige finde en halvblind synsmand :D ..
Jan.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

28. dec 2013, 13:14

- Start med at finde en mekaniker. Gearkassen er defekt. (Surpriise.. :roll: )

Problemstilling: Hvad gør den Danske Øvrighed, når de antræffer en Svensker på vej gennem Danmark, i denne, til gade og bane godkendte bil?

Den kan jo ikke synes og godkendes i Danmark, og må således anses for at være groft uforsvarlig at køre rundt i, når den nu ikke kan godkendes her i landet? :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

28. dec 2013, 13:27

Edwins>> Ingenting :) Godt nok er den registreret på specielle vilkår som ombygget "fordon" i Sverige og kan ikke indføres i DK på harmoniseringsaftalen i EU men jeg tænker ikke at den danske police kan røre en svensker kørende i denne bil i DK.... :) Kun pga. fart og uagtsom kørsel tænker jeg :) Med mindre der er indbygget i regel i de svenske betingelser om at den ikke må køres i udland? :?
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

28. dec 2013, 14:24

EU har ingen harmoniseringsaftaler, kun på nogle fedtede stykker papir, udfærdiget halvhjertet, i en dyr rødvinsbrandert. Det vel hedder en hensigtserklæring.

Jeg fortolker det jo sådan, og det er jeg måske ene om, at når denne bil, som måske blev synet og godkendt for to dage siden i Sverige, ikke kan godkendes i Danmark, er det fordi den ikke er teknisk forsvarlig at køre i. Den styrer anderledes, den bremser anderledes og stress er lagt nye steder hen i skroget, som skroget måske ikke er lavet til.

Altså afgør Statens Bilinspektion at Svensk Bilprovning er en flok måbende, ignorante tåber, som sender hvadsomhelst på fire hjul ud på vejene.

Man skal f*ndengalemig ikke spørge mig, om hvilke af de to institutioner som er en flok narrehatte, for så bliver man slemt skuffet og såret. :mrgreen:

Det paradoksale er, at om en Dansk Bilinspektør godkendte den, ville det aldrig blive opdaget, før til næste syn, medmindre bilen blev overladt til en 19-årig.. :roll:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

28. dec 2013, 14:53

Det underlige er at det rent faktisk kan være nemmere at få en bil bygget i Trollhättan godkendt i tyskland end i sverige, at den er godkendt i tyskland gør det ikke nødvendigvis nemt efterfølgende at få den godkendt i sverige, i norge kunne samme ny producerede vogn indregistreres som veteran bil :Idonno

I dette tilfælde er der tale om NG9-5 SC http://9-5sc2012.com/?p=832
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

28. dec 2013, 18:01

Speedy skrev:Med mindre der er indbygget i regel i de svenske betingelser om at den ikke må køres i udland? :?
Det er der da ikke -
Så måtte jeg jo heller ikke have kørt min gamle Rødhette i DK vel :lol:

er noget med den nordiske konv. aftale 8)
Kan huske at jeg som 16 årig kørte på min lille 125cc i DK -
herover skal man nemlig kun være 16 for at køre på dem :wink:
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

28. dec 2013, 21:06

Hehe, så må det svide godt i øjnene og i sjælen, når et makkerpar fra den Danske militsia må lade en gammel Svensk hi-power 96 køre på danske veje, i en så uforsvarlig teknisk stand, så den ikke ville kunne godkendes af Danske tekniske myndigheder, som jo er noget af det mest bilteknisk kyndige som kan opdrives på denne jord.. :mrgreen:
Billede

Med lem nr. 262
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

29. dec 2013, 00:50

Hvis man selv punger ud til en støjprøve, emissions attest og 10 andre godkendelser, så vil den kunne indføres i DK.

Et eksempel:
En WV beachbuggy lavet af en boble.
Bilen må ikke få udskiftet karossen til en anden karosse, fordi så er det en KIT bil, som ikke er godkendt i DK.
Men man må gerne pille karossen af og forkorte bilen med 1 meter, svejse den sammen igen og sætte en ny karosse på, fordi denne modifikation er godkendt i DK.
Det hænger ikke helt sammen.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

29. dec 2013, 01:53

Jamen, hov, en SAAB 96 med en SAAB 900 motor i, er jo ikke typegodkendt i Danmark.

Der findes ikke i Danmark individuelle tekniske kapaciteter, til at afgøre om den installation det enkelte fartøj nu fremtræder med, er teknisk forsvarlig. Simpelthen, om det er gjort ordentligt. Om alt er kapaciteret tilstrækkeligt.

- Det gør der i Sverige. Der gør der ikke i Danmark. "Dommerne" er ikke gode nok.

Så forsvarspositionen indtages i Danmark: "Få den væk fra mit åsyn, den afviger fra typebladet" :evil:

Når Danske bilinspektionsmyndigheder engang når det tekniske stade som Svensken har, kan der måske åbnes op for køretøjer som afviger fra typebladet, og som kræver en nærmere inspektion, af objektiv, kritisk art, som det gøres i Sverige, af veluddannede, frittænkende individer.. :wink:

Jeg har en SAAB 99 fra '69, efter sigende den allerførste SAAB 99 som fik et sæt Danske plader i marts '69. Ingen af de Triumph motorer, 1709 eller 1854 cc. som sad i de første SAAB 99'ere duede, til en ellers pålidelig bil.

Omfattende ændringer af bilen gjordes fortil, for at bilen kunne huse en '76 SAAB egen motor "B" med (4-trins) gearkasse. Friløbet sløjfedes, desværre.

Bilen er gang på gang blevet synet og godkendt. Fordi ingen, udover jeg, ved hvor meget bilen faktisk er blevet ændret. Hvis sandheden kom for dagen, ville bilen aldrig kunne synes i Danmark. Den afviger jo fra typebladet. Så er det så godt at sandheden ikke kommer for dagen. Kun herinde. Og det kunne jo være løgn, altsammen.. :mrgreen:

Med lem nr. 262

Tilbage til "Set på nettet.."