Venlig hilsen
Claus
Redaktør: Bestyrelsen

Den kommer når den kommerRuneTonnesen skrev:Hvornår kommer rammen tilbage fra sandblæs og maling?

Findes nu nok på de fleste biler i dag -RuneTonnesen skrev:Den ingeniør der har ville montere aluminiums dele mod stål, skulle starte med at lære spændingsrækken.
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3

Jo det håber jeg da også på.RuneTonnesen skrev:Du bliver så glad for de stål armerede bremseslanger.
Det er klart en ad de bedste opgradering til bremserne, de bliver nemmere at dosere.
Kører selv med dem.

Nja, købte da en nyere biltroels skrev:Lækkert Plankan, og ja et rimeligt projekt efterhånden. Jeg troede du havde købt ny bil.
troels skrev:Er det alm. metalfarve du har brugt til skiverne eller er det kaliber maling som er mere varmefast?
Mvh
Troels

Nej, ikke hvis man altså også gerne vil gøre brug af det -troels skrev:Ser pænt ud Plankan og lækkert med korrekt farve på 'stikket'.
Jeg havde faktisk troet, at du ville gemme det helt væk, men det er nok ikke muligt.
Mvh
Troels

Ja jeg regner med at tage over et smut og køre i kortage med jerClausSAAB skrev:Herligt med den glædeJeg har det lige sådan når jeg kører i min 9-3,
den skal dog også have den store tur i undervogn og selvom jeg har renoveret bremserne drømmer jeg om at opgradere til noget bedre/større.
Kommer du så over og får oversavlet din lækre SAAB i weekenden?
Venlig hilsen
Claus
Esbenw skrev:Jeg bliver altid i godt humør og lidt trist hver gang du laver dine god afslutninger på dine projekter. De er simpelthen så utrolig gennemførte dine projekter og det er virkelig rart med disse afsluttende stemningsbilleder på såden en operation så man ved "patienten" er i godt behold. Samtidig er det også lidt trist da man ved der går lidt tid før frøkenen skal tilbage på bordet igen![]()
Heldigvis er du en af de få der kan have op til flere projekter kørende samtidig.
Jeg kommer jo desværre i den gruppe med "børnefamilie" der ikke har tid til noget, så det er fedt med de her tråde du laver, hvor man kan sidde og drømme lidt (hvis nu jeg havde tid... , det kunne være sjovt... osv).
I relation til en af de andre tråde, her på side, hvor der blev efterspurgt lidt reaktioner på disse fedt projekt tråde, har jeg egentlig tit ville skrive men det kommer til at lyde lidt skørt inde i mit hovedet når jeg tænker over hvad jeg skal skrive.. (ork, den er sørme flot....![]()
![]()
). det kan god være lidt svært at sætte ord på hvor meget man sætter pris på at læse de her projekt tråde, og den tid du bruger på det.
mvh
Esben
Jeg har lært mig en masse nyt omkring disse gearkasser -kobbernagel skrev:Olieskiftet på din automatgearkasse, er det sket med en gennemskylning af gearkassen, eller er der skiftet fra bundproppen - evt. af flere omgange?

OK, tak for svar. Du har nemlig helt ret i, at man kun får ca. 3 liter ud, hvis man bare tager bundproppen ud. Visse værksteder har udstyr der gør det muligt at gennemskylle gearkassen med ny olie, hvilket medfører et olieforbrug på ca. 10 liter, og dermed selvfølgelig også en noget større regning. Jeg må se at beslutte mig for hvad jeg vil gøre med min (ifølge servicebogen skulle det have været skiftet ved 120.000 og det er snart 20.000 sidenplankan skrev:Jeg har lært mig en masse nyt omkring disse gearkasser -kobbernagel skrev:Olieskiftet på din automatgearkasse, er det sket med en gennemskylning af gearkassen, eller er der skiftet fra bundproppen - evt. af flere omgange?
og bare ved at skrue bundproppen af får du ikke 7 Liter ud![]()
Det er noget i stil med denne metode her der er brugt:
Tak for vejledningen! Det er noget nemmere end min metode, som involverer OBDII-stik og en bærbar computerplankan skrev:Hah, min bil har sku også humor![]()
Se lige hvad hun skrev til mig i går aftes:
Olieskiftet i motor for nylig er t o m saab's eget guf med et originalt oliefilter.
Luftfilter er også skiftet selv om der ikke blev billeder på det.
Tændrør skiftet i samme omgang den nye kassette -
og i går fik hun så ny frisk olie i gearkasse
Jaja, kan godt lide en bil der har personlighed
Men den nuller vi enkelt selv![]()
Håll bromsen nedtryckt, slå på tändningen, vänta på check och alla meddelanden, cleara dom som kommer.
Sedan håll inne CLEAR knappen, först kommer meddelandet CLEARED sedan SERVICE, då kan du släppa knappen.
VIKTIGT är att bromsen hålls nere INNAN tänding slås på och HÅLLS nere till att man nollat servicen.
Standard 9-5 2006 ->
Nej da, man kan sagtens sove/bo i det fleste Saab's -NC_Ribe skrev: ↑21. jan 2020, 22:13men at bo ensam i en 9-5 er da ikke noget særligt. Vi har boet to i en OG900, og der var da rigeligt plads (vi var så også unge og forelskede...). Og i en trubbnos 96 (med sovebeslag) har jeg boet en hel familie -med (tag)bagage til 4 ugers ferie! Vi to knægte på 8-9 år syntes, det var vildt hyggeligt -om forældrene syntes det samme, får stå hen i det uvisse, men de fandt i hvert fald et billigt hotel de næste nætter...
Mvh/NC