Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Redaktør: Bestyrelsen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Flot arbejde, så godt som ny, syntes stadig det er en mærkelig konstruktion Saab fik lavet med to separate bremsesystemer, jeg glemte altid at motionere håndbremsen så min var konstant rusten.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
men jeg er nu mere til trommebremser bag da det er enkel mekanik
Uanset hvilken type man end har -
så bør man jo "motionere" håndbremsen.
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Jo der er fordele og ulemper med det meste -
men jeg er nu mere til trommebremser bag da det er enkel mekanik
Uanset hvilken type man end har -
så bør man jo "motionere" håndbremsen.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
20 Jan 2016 -
den dag havde vi sne Den dag var det rimligt koldt Men det var også en dag med fin sol -
en sol som gjorde dagen lidt bedre, lidt mere varm.
Det var også den dag -
hvor Amy skulle have sit bagtøj tilbage på plads igen Og her er vi fint på G Som det ser ud lige i det første undertil: Endnu sidder det meste "løst": Der er meget vi skal have på/op før det hele skal "trækkes til" -
vi skal også have "rene" overflader: Til de nye bremser Som også have helt nye bremseskiver på: Lige min stil
den dag havde vi sne Den dag var det rimligt koldt Men det var også en dag med fin sol -
en sol som gjorde dagen lidt bedre, lidt mere varm.
Det var også den dag -
hvor Amy skulle have sit bagtøj tilbage på plads igen Og her er vi fint på G Som det ser ud lige i det første undertil: Endnu sidder det meste "løst": Der er meget vi skal have på/op før det hele skal "trækkes til" -
vi skal også have "rene" overflader: Til de nye bremser Som også have helt nye bremseskiver på: Lige min stil
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Flot arbejde
Man får sku lidt dårlig samvittighed over for sin i forhold forsømte 9-3 :
.... men stadig også en inspiration.
Man får sku lidt dårlig samvittighed over for sin i forhold forsømte 9-3 :
.... men stadig også en inspiration.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Men bremseskiver x2 på plads:
og grundjusteret Så begynder det at ligne noget Næste bliver at få bremseklodser -
og det hydrauliske på plads: Men men, før det -
så kom der sørme lige et sæde tilbage: Langsomt, men sikkert: Så begynder man at genkende stuen igen
Samt en håndbremse der er monteret -og grundjusteret Så begynder det at ligne noget Næste bliver at få bremseklodser -
og det hydrauliske på plads: Men men, før det -
så kom der sørme lige et sæde tilbage: Langsomt, men sikkert: Så begynder man at genkende stuen igen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Det er imponerende flot arbejde det du laver, din detalje grad er noget misundelsesværdig .
Og øv jeg savner min gamle saab, men den havde nået en alder og stand hvor jeg ikke kunne være med længere. Trist at tænke på at min "nye" er 11-12 år gammel og runder snart 200kkm
Hvad er de sorte plastik ting under sædet?, Du skulle næsten se om du kunne finde nogle jubii sæder, de er bare for fede! Læderet er en fantastisk kvalitet og så Saabs fly logo stemplet i ryggen, mums, de var for fede de sæder.
Og øv jeg savner min gamle saab, men den havde nået en alder og stand hvor jeg ikke kunne være med længere. Trist at tænke på at min "nye" er 11-12 år gammel og runder snart 200kkm
Hvad er de sorte plastik ting under sædet?, Du skulle næsten se om du kunne finde nogle jubii sæder, de er bare for fede! Læderet er en fantastisk kvalitet og så Saabs fly logo stemplet i ryggen, mums, de var for fede de sæder.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
er bare et bevis på man "ikke har et liv"
just disse stole er spec til vores "Sport Edition" de er med Turbo logo i ryggen:
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Det behøver du ikke at blive -
er bare et bevis på man "ikke har et liv"
Det kan stadievæk lade sig gøre at finde fine ex herover hvis man vil
Er det muligvis gulv ventilationen du tænker på
Nu har vi ikke denne "jubii" på samme måde herover i det svenske -
just disse stole er spec til vores "Sport Edition" de er med Turbo logo i ryggen:
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
De danske 9-3 Jubii-modeller fra 2002 har også ‘turbo’- logo - det har min i hvert fald. Tog lige et billede med I-pad, så det er underbelyst. Beklager.
Sæderne er dog i fuldlæder - måske det er en kold fornøjelse at sætte sig på læder under den svenske vinter?
Mon ikke EsbenW i øvrigt tænker på de sæder, der blev brugt til 9000 A50 i 1997?
Sæderne er dog i fuldlæder - måske det er en kold fornøjelse at sætte sig på læder under den svenske vinter?
Mon ikke EsbenW i øvrigt tænker på de sæder, der blev brugt til 9000 A50 i 1997?
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men for os der bor i det skånske -
så er det lidt hip som hap med kulde
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Det er jo derfor Saab opfandt varme i sæderne
Men for os der bor i det skånske -
så er det lidt hip som hap med kulde
Jo mon ikke han gjorde det
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Bremseklodser på G
så tid til det "hydrauliske" d v s slanger og rør: Vi skal også have det elektriske til ABS på plads: Hvorfor ser det nu lige sådan ud her -
jo det er fordi jeg har demonteret den bagerste underste "kjole/skørte".
Tiden før Amy kom hertil, så der være sket noget med udstødning -
for man ser tydeligt der er skader her: Som om der er noget der "ligget imod" Og dette her ser alt andet end org ud Men der er løsning på G med det
Ellers er vi så småt ved at være klar/færdig bagtil: Lidt sjovt man også kan se det blå inde/under bag til håndbremse
Det tager sig: Step: By step:
Med dem på plads -så tid til det "hydrauliske" d v s slanger og rør: Vi skal også have det elektriske til ABS på plads: Hvorfor ser det nu lige sådan ud her -
jo det er fordi jeg har demonteret den bagerste underste "kjole/skørte".
Tiden før Amy kom hertil, så der være sket noget med udstødning -
for man ser tydeligt der er skader her: Som om der er noget der "ligget imod" Og dette her ser alt andet end org ud Men der er løsning på G med det
Ellers er vi så småt ved at være klar/færdig bagtil: Lidt sjovt man også kan se det blå inde/under bag til håndbremse
Det tager sig: Step: By step:
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
hej
I har fuldstændig ret med Turbo mærket, det er bare mig der ikke kan huske
Jeg havde lige siddet og set på "Cego" din fine 9000 og så havde jeg lige rodet rundt i mærkerne, men selvfølgelig er det Turbo der stod på Jubi sæderne. Pudsigt at man ikke kunne få Jubi varianten i Sverige, men den hed måske bare noget andet?
I Virkeligheden minder de jo så egentlig meget om dine ud over de bare er læder over alt. Det er Selvfølgelig også en smagssag om man kan lide læder, nogle syntes det er både for koldt og varmt, jeg syntes det fungere super fint.
du har ret med luftdysser det havde jeg heller ikke opdaget min havde, man lære noget nyt hele tiden
mvh
Esben
I har fuldstændig ret med Turbo mærket, det er bare mig der ikke kan huske
Jeg havde lige siddet og set på "Cego" din fine 9000 og så havde jeg lige rodet rundt i mærkerne, men selvfølgelig er det Turbo der stod på Jubi sæderne. Pudsigt at man ikke kunne få Jubi varianten i Sverige, men den hed måske bare noget andet?
I Virkeligheden minder de jo så egentlig meget om dine ud over de bare er læder over alt. Det er Selvfølgelig også en smagssag om man kan lide læder, nogle syntes det er både for koldt og varmt, jeg syntes det fungere super fint.
du har ret med luftdysser det havde jeg heller ikke opdaget min havde, man lære noget nyt hele tiden
mvh
Esben
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Saab ville fejre de 25 år der var gået siden den første Saab (99) Turbo
Jubi varianter kom der jo ellers for hvert "Decennium" d v s 1987 900i: 1997 A50: 2007 A60:
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Man skal jo huske på at just denne her Sport Edition kom til fordi -Esbenw skrev: ↑7. feb 2020, 07:33hej
I har fuldstændig ret med Turbo mærket, det er bare mig der ikke kan huske
Jeg havde lige siddet og set på "Cego" din fine 9000 og så havde jeg lige rodet rundt i mærkerne, men selvfølgelig er det Turbo der stod på Jubi sæderne. Pudsigt at man ikke kunne få Jubi varianten i Sverige, men den hed måske bare noget andet?
I Virkeligheden minder de jo så egentlig meget om dine ud over de bare er læder over alt. Det er Selvfølgelig også en smagssag om man kan lide læder, nogle syntes det er både for koldt og varmt, jeg syntes det fungere super fint.
du har ret med luftdysser det havde jeg heller ikke opdaget min havde, man lære noget nyt hele tiden
mvh
Esben
Saab ville fejre de 25 år der var gået siden den første Saab (99) Turbo
Jubi varianter kom der jo ellers for hvert "Decennium" d v s 1987 900i: 1997 A50: 2007 A60:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og se på den, der kom den siste stol/siste sæde på plads igen
lege med sort farve:
Det er de små "detaljer" som gør det siges det. Så er vi så småt ved at have et komplet "cockpit" igen: Skal nok bliver helt oki når vi er klar/færdige: Et dejlig "udsigt" i en "Sport Edition" -
som trods "alder" holder sig med et fint "Carbonpanel" Et som man ellers kun finder i Aero alá "Salomon Edition" Det bliver bedre og bedre for hver gang det her
I bedste stil, ja så kunne jeg bare ikke lade være med at -lege med sort farve:
Det er de små "detaljer" som gør det siges det. Så er vi så småt ved at have et komplet "cockpit" igen: Skal nok bliver helt oki når vi er klar/færdige: Et dejlig "udsigt" i en "Sport Edition" -
som trods "alder" holder sig med et fint "Carbonpanel" Et som man ellers kun finder i Aero alá "Salomon Edition" Det bliver bedre og bedre for hver gang det her
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Vi går mod lysere tider
Der skulle også laves et "tjek" på belysningen -
vidste godt at kun den ene pære højre side til baklys ikke lyste.
Det skulle dog vise sig, at det var nok man "pillede lidt": Det "alm" lys bagtil, var der intet galt med:
Da jeg "pillede" med baklys, så lagde jeg mærke til -
at der manglede en pære der. Tågelys havde Amy kun i venstre side -
tænkte at hun vel var en af disse "moderne" biler med kun en af slagsen
Men, hvad nu hvis man alligevel monterer en pære der...........
Yes babe Så smutter vi op fortil -
her ser vi "park/pos" lys hvor tågelygterne også fungere sammen med: Men lige så hurtigt man tænder for det korte lys (halvljus) på svensker sprog
ja så slukker de: Det skal de helst også gøre -
det er nemlig forbudt at køre med kort lys/tågelygter sammen herover.
Men se så her -
hvad der sker når man tænder for det lange lys (helljus)
Ja så tænder tågelygterne igen.
Det er fra før min tid med OG 9-3 -
det er nemlig 1 indstilling ud af 3 man kan aktivere med Tech.2
Vi skal videre, for en Saab er ikke en Saab -
hvis den ikke har funktionen med lys der tænder fortil når bakgear lægged i
Så næste lille projekt i "projektet" bliver dette: Her er der plads nok -
tror det er noget som er forberedt til US bilerne
Men her første test, kun med strøm lånt fra batteri: Lyser godt op her Lige sådan som man gerne vil have det
Der skulle også laves et "tjek" på belysningen -
vidste godt at kun den ene pære højre side til baklys ikke lyste.
Det skulle dog vise sig, at det var nok man "pillede lidt": Det "alm" lys bagtil, var der intet galt med:
Da jeg "pillede" med baklys, så lagde jeg mærke til -
at der manglede en pære der. Tågelys havde Amy kun i venstre side -
tænkte at hun vel var en af disse "moderne" biler med kun en af slagsen
Men, hvad nu hvis man alligevel monterer en pære der...........
Yes babe Så smutter vi op fortil -
her ser vi "park/pos" lys hvor tågelygterne også fungere sammen med: Men lige så hurtigt man tænder for det korte lys (halvljus) på svensker sprog
ja så slukker de: Det skal de helst også gøre -
det er nemlig forbudt at køre med kort lys/tågelygter sammen herover.
Men se så her -
hvad der sker når man tænder for det lange lys (helljus)
Ja så tænder tågelygterne igen.
Det er fra før min tid med OG 9-3 -
det er nemlig 1 indstilling ud af 3 man kan aktivere med Tech.2
Vi skal videre, for en Saab er ikke en Saab -
hvis den ikke har funktionen med lys der tænder fortil når bakgear lægged i
Så næste lille projekt i "projektet" bliver dette: Her er der plads nok -
tror det er noget som er forberedt til US bilerne
Men her første test, kun med strøm lånt fra batteri: Lyser godt op her Lige sådan som man gerne vil have det
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Så blev det tid til at gå i krig med resten af det som der stod i annoncen -
nemlig rudehejs bag der bag
Men hvorfor tager han nu hele dør af for byte af ruderhejs Det er der nok nogle som undre sig over nu
.
.
.
.
Vi skal lige igen tilbage -
til noget af det som der stod i annoncen:
Välvårdad och mkt fin bil invändigt för den som kan skruva eller känner billig mek.
Kända fel: litet oljeläckage.
Troligen topplockspackningen, droppar på katalysatorn vilket besiktningen inte godkände.
Dessutom behöver handbromsbelägg bytas på en sida.
Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men trassel i vajer.
Lite rostangrepp i dörrar.
Allt annat funkar såsom acc, all elektronik, display mm.
Motor och växellåda går fint. Inga fläckar och stolarna är i toppskick med delskinn.
Relativt nya ok bak och helt nya skivor fram. Bromsrör och ABS-kransar bytta för ca 1-2 år sedan.
Og jo tak Der var masser af rust her: På noget af det mest kedelige sted
Men det gider jeg ikke stå og slås med -
så går istedet ind på lager og henter en frisk dør Her fortæller historien nemlig ikke, at jeg under tiden har fundet en anden dør -
i helt den samme farve på en af alle disse ture til "skroten" Det er jo en af "fordelene" i dag med en ældre OG 9-3 .....
der er masser af dem på skroten.
Og efter en lettere vask Så "hægter" vi den på plads: Noget af en meget "simpelt" konstruktion til disse bagdøre må man sige
Men det elektriske kunne man godt ønske sig lidt bedre udført-
Ikke så "lige til" som med dørene foran Nå men det skal da ikke tage gejsten fra en
Lidt pillearbejde med ledninger etc etc -
og vi har atter fungerende rudehejs venstre bag Jag valgte at demontere det ydre håndtag -
dersom det ikke var så kønt at se på: Og slet ikke så tosset med farve heller -
ser ud som om jeg slipper godt fra det i bedste stil som med gamle Ruby Men det ser vi efter al støv er vasket af.
Slet ikke så tosset en dag -
2 fluer i et smæk her med rust og rudehejs
nemlig rudehejs bag der bag
Men hvorfor tager han nu hele dør af for byte af ruderhejs Det er der nok nogle som undre sig over nu
.
.
.
.
Vi skal lige igen tilbage -
til noget af det som der stod i annoncen:
Välvårdad och mkt fin bil invändigt för den som kan skruva eller känner billig mek.
Kända fel: litet oljeläckage.
Troligen topplockspackningen, droppar på katalysatorn vilket besiktningen inte godkände.
Dessutom behöver handbromsbelägg bytas på en sida.
Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men trassel i vajer.
Lite rostangrepp i dörrar.
Allt annat funkar såsom acc, all elektronik, display mm.
Motor och växellåda går fint. Inga fläckar och stolarna är i toppskick med delskinn.
Relativt nya ok bak och helt nya skivor fram. Bromsrör och ABS-kransar bytta för ca 1-2 år sedan.
Og jo tak Der var masser af rust her: På noget af det mest kedelige sted
Men det gider jeg ikke stå og slås med -
så går istedet ind på lager og henter en frisk dør Her fortæller historien nemlig ikke, at jeg under tiden har fundet en anden dør -
i helt den samme farve på en af alle disse ture til "skroten" Det er jo en af "fordelene" i dag med en ældre OG 9-3 .....
der er masser af dem på skroten.
Og efter en lettere vask Så "hægter" vi den på plads: Noget af en meget "simpelt" konstruktion til disse bagdøre må man sige
Men det elektriske kunne man godt ønske sig lidt bedre udført-
Ikke så "lige til" som med dørene foran Nå men det skal da ikke tage gejsten fra en
Lidt pillearbejde med ledninger etc etc -
og vi har atter fungerende rudehejs venstre bag Jag valgte at demontere det ydre håndtag -
dersom det ikke var så kønt at se på: Og slet ikke så tosset med farve heller -
ser ud som om jeg slipper godt fra det i bedste stil som med gamle Ruby Men det ser vi efter al støv er vasket af.
Slet ikke så tosset en dag -
2 fluer i et smæk her med rust og rudehejs
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan,
Hvor langt er du tidsmæssigt på dette stadie - eller hvor lang tid har du brugt for at nå hertil?
Mvh, Niels-Erik
Hvor langt er du tidsmæssigt på dette stadie - eller hvor lang tid har du brugt for at nå hertil?
Mvh, Niels-Erik
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med den venstre side afklaret, så mangler vi lige den højre.
Det var jo samme "Halløj" der med træpind Denne dør lider dog ikke af Norsk chrome syndromet -
så her er det nok bare at bytte selve rudehejs
Jeg plukkede dette "hejs" i samme omgang, t o m fra samme bil -
som dørren kommer fra da det så relativt nyt ud.
Tror faktisk det var byttet, dersom at "nitterne" det sad med -
ikke var magen til dem fra døren og at der næsten ikke var "støv/skit" på det heller
Med de sølle "rester" ude Denne side spec, må man da sige -
at den lever op til en del af teksten i annonce
Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men "trassel" i vajer.: "Ny" vs gammel/defekt: Og med den "ny" monteret samt forsigtig test: Så er: "Segern min" Med den venstre dør og det ydre håndtag afklaret -
ja så blev det tid til at montere den sammen igen: Langsomt, men sikkert: Så bliver stuen også klar Højer side nu også med "panel" på Der er ikke meget som slår "känslan" af at få en ny bil/tøs ind i familien -
hvor man så fikser alle defekterne, en efter en Og får henne tilbage i den stand hun engang var i fra ny af
Det var jo samme "Halløj" der med træpind Denne dør lider dog ikke af Norsk chrome syndromet -
så her er det nok bare at bytte selve rudehejs
Jeg plukkede dette "hejs" i samme omgang, t o m fra samme bil -
som dørren kommer fra da det så relativt nyt ud.
Tror faktisk det var byttet, dersom at "nitterne" det sad med -
ikke var magen til dem fra døren og at der næsten ikke var "støv/skit" på det heller
Med de sølle "rester" ude Denne side spec, må man da sige -
at den lever op til en del af teksten i annonce
Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men "trassel" i vajer.: "Ny" vs gammel/defekt: Og med den "ny" monteret samt forsigtig test: Så er: "Segern min" Med den venstre dør og det ydre håndtag afklaret -
ja så blev det tid til at montere den sammen igen: Langsomt, men sikkert: Så bliver stuen også klar Højer side nu også med "panel" på Der er ikke meget som slår "känslan" af at få en ny bil/tøs ind i familien -
hvor man så fikser alle defekterne, en efter en Og får henne tilbage i den stand hun engang var i fra ny af
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Flot kabine! Det må man sige.
Hvis du nu skulle kede dig, så har jeg en magen til, som meget gerne måtte få samme tur
Hvis du nu skulle kede dig, så har jeg en magen til, som meget gerne måtte få samme tur
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Den samme tur som du har giver Amy, burde jeg give min Jubi - men mit Jensen GT projekt optager pladsen i garagen og fylder mit sind. Når lærken begynder at synge, så skal jeg have nr.plader på den og9-3 cab 1998, som jeg hentede i Sverige medio oktober, og så skal hun, Vixen i den grad pudses op efter at have været opstaldet i 3 år.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
vi har snart ikke flere af de fine Saab tilbage herover
Man har jo selv gennem årene -
hjulpet til med at få nogle af dem afsted også
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Endnu en som gik til DK -nemssaab skrev: ↑18. feb 2020, 21:17Den samme tur som du har giver Amy, burde jeg give min Jubi - men mit Jensen GT projekt optager pladsen i garagen og fylder mit sind. Når lærken begynder at synge, så skal jeg have nr.plader på den og9-3 cab 1998, som jeg hentede i Sverige medio oktober, og så skal hun, Vixen i den grad pudses op efter at have været opstaldet i 3 år.
008CD842-637A-490D-92E0-C667074445D5.jpeg
vi har snart ikke flere af de fine Saab tilbage herover
Man har jo selv gennem årene -
hjulpet til med at få nogle af dem afsted også
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med stuen, så godt som afklaret -
så skal vi skal videre her.
Der var en pakke at afhente nede hos den lokale "købmand" crème de la crème Kunne bare ikke modstå -
og så et 2.5" af slagsen (Systemet her alene, kostede mere end hvad jeg gav for Amy)
Opdagede senere i projektet, at det forreste rør -
ja det så ikke så godt ud alligevel Atterigen, så havde jeg heldet med mig -
på en af mine "ture" sad dette ikke så gamle rør Ville da være synd hvis det bare skulle presses -
og måske blive til en korea/riskoger i sit næste liv
Så tilbage/op med de 2 stk varmeskjold igen: Og så få det nye system "under construction" Det er pasform i bedste Saab org stil skal jeg lige love for En anden ting der ikke er skrevet om -
ja det er "kanistern" bag.
den "ny/anden" er også kommet på plads: Den gamle opdagede jeg sørme at der var sprække i
så skal vi skal videre her.
Der var en pakke at afhente nede hos den lokale "købmand" crème de la crème Kunne bare ikke modstå -
og så et 2.5" af slagsen (Systemet her alene, kostede mere end hvad jeg gav for Amy)
Opdagede senere i projektet, at det forreste rør -
ja det så ikke så godt ud alligevel Atterigen, så havde jeg heldet med mig -
på en af mine "ture" sad dette ikke så gamle rør Ville da være synd hvis det bare skulle presses -
og måske blive til en korea/riskoger i sit næste liv
Så tilbage/op med de 2 stk varmeskjold igen: Og så få det nye system "under construction" Det er pasform i bedste Saab org stil skal jeg lige love for En anden ting der ikke er skrevet om -
ja det er "kanistern" bag.
den "ny/anden" er også kommet på plads: Den gamle opdagede jeg sørme at der var sprække i
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med udstødning på plads og efter at have hørt hvor dejligt den "synger" -
synd man ikke kan lægge små klip op her med det på
Så blev det tid til at gå i krig med det forreste, d v s en større service etc etc Her er en ting jeg hurtigt lærte mig om "std failure" på OG 9-3
Kåben der ligger over her -
ja den ligger også og "gnaver" på dette rør her: Ikke særligt "nice" Men nu har jeg bestemt mig for at "nulle" det hele her -
d v s at bytte "rubbet" med rem/hjul/pumpe etc etc Med remmen demonteret: Das "Snake" Klart til at demontere vandpumpe: Og med den "borte" Jeg vil nu gerne bytte alle O-ring x3 -
så vi skal lige have den "tapp" med ud fra blokken: Her ser man tydelig at på T7 blokket -
så er der ikke længere noget "hak/styretapp" som på T5: Og så med den gamle vandpumpe demonteret:
synd man ikke kan lægge små klip op her med det på
Så blev det tid til at gå i krig med det forreste, d v s en større service etc etc Her er en ting jeg hurtigt lærte mig om "std failure" på OG 9-3
Kåben der ligger over her -
ja den ligger også og "gnaver" på dette rør her: Ikke særligt "nice" Men nu har jeg bestemt mig for at "nulle" det hele her -
d v s at bytte "rubbet" med rem/hjul/pumpe etc etc Med remmen demonteret: Das "Snake" Klart til at demontere vandpumpe: Og med den "borte" Jeg vil nu gerne bytte alle O-ring x3 -
så vi skal lige have den "tapp" med ud fra blokken: Her ser man tydelig at på T7 blokket -
så er der ikke længere noget "hak/styretapp" som på T5: Og så med den gamle vandpumpe demonteret:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Videre i servicen her -
pakning til ventildæksel, ja den "sveder" også lidt hist og her: Og med "kassetten" demonteret -
så lige tage en tjek på hvor gammel den nu er
Skiftet allerede til en med uge 25 og år 2006: Når jeg nu tænker mig lidt om -
så var der vist også noget om, at Saab byttede dem på garanti en årgang....
Nå, men med dæksel af -
så ser det sådan her ud i en motor med 264.000 på uret: I samme omgang og med kølersystem "tømt" -
hvorfor så ikke også lige så godt bytte nogle af "giverne" ud Her den nye vandpumpe på som plads: Der er som sagt ikke nogen form for stress med projektet, men da jeg en dag ligger under Amy -
ja så breder min nysgerrighed sig altså lidt her Som man kan se, ja så "sveder" tøsen også omkring krumtappen -
Amy er jo på trods af X2 upgrade med "ventilation" stadievæk en "oilslugder" af slagsen
Min nysgerrighed omkring hvordan mon en 110% passet bil/motor -
med olieskift for hvert år eller hver 10.000Km, kan se ud i bundkar
Ja den tager overhånd, så -
her er bundkar "nede", helt untoucth: Sådan er det første indtryk: Ja døm selv: Men nu er det da fint "renset": Klart til endnu mange svenske "mil" på landevejene
pakning til ventildæksel, ja den "sveder" også lidt hist og her: Og med "kassetten" demonteret -
så lige tage en tjek på hvor gammel den nu er
Skiftet allerede til en med uge 25 og år 2006: Når jeg nu tænker mig lidt om -
så var der vist også noget om, at Saab byttede dem på garanti en årgang....
Nå, men med dæksel af -
så ser det sådan her ud i en motor med 264.000 på uret: I samme omgang og med kølersystem "tømt" -
hvorfor så ikke også lige så godt bytte nogle af "giverne" ud Her den nye vandpumpe på som plads: Der er som sagt ikke nogen form for stress med projektet, men da jeg en dag ligger under Amy -
ja så breder min nysgerrighed sig altså lidt her Som man kan se, ja så "sveder" tøsen også omkring krumtappen -
Amy er jo på trods af X2 upgrade med "ventilation" stadievæk en "oilslugder" af slagsen
Min nysgerrighed omkring hvordan mon en 110% passet bil/motor -
med olieskift for hvert år eller hver 10.000Km, kan se ud i bundkar
Ja den tager overhånd, så -
her er bundkar "nede", helt untoucth: Sådan er det første indtryk: Ja døm selv: Men nu er det da fint "renset": Klart til endnu mange svenske "mil" på landevejene
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Tak, Plankan - tråden er bestemt stadig meget læsværdig.
Meget illustrativt at se, hvad olieskift for hver 10000 km gør af godt i forhold til sludge.
Meget illustrativt at se, hvad olieskift for hver 10000 km gør af godt i forhold til sludge.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja det er de ærlige billeder af sagen, sådan kan det se ud efter 14 år og 264.000 Km -
når der byttes olie for hvert 10.000 Km eller 12 mån
Tror stadievæk, at hvis man ikke havde haft denne idiotiske "long life" service -
så havde Saab nok aldrig haft dette problem med Slugde i det omfang........
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Ja det er de ærlige billeder af sagen, sådan kan det se ud efter 14 år og 264.000 Km -
når der byttes olie for hvert 10.000 Km eller 12 mån
Tror stadievæk, at hvis man ikke havde haft denne idiotiske "long life" service -
så havde Saab nok aldrig haft dette problem med Slugde i det omfang........
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Men...........
Der går alligevel kuk i det
Da jeg fik dæksel af, så ser jeg direkte , at der er noget galt -
kæden mellem de 2 hjul er "skæv"
På trods af at tøsen var helt stille med kæden ved køb -
(eller's havde jeg aldrig handlet henne)
Ja så er den alligevel lidt gal......
Det ses også her når man "nuller" -
drev/hjul til højre ser man spor på siden af/fra kæden: Og vi skal ikke snakke om hvor "langt fra" -
knasten står ved "markering" Med spænderen aflastet og demonteret: Ja så viser det sig, at den er næsten helt ude -
er kun et "hak" tilbage enligt Saab's "data" på kædesystem Og så er vi der igen, da det er min mor som skal have tøsen -
så går det jo ikke at ignorera problemet her.
Ville nu også være alt for dumt at ikke fikse det -
spec nu som man kan "komme til" så godt det nu går.
Der blev lagt order på et nyt "transmission kit -
og under tiden begyndte jeg at demontere det gamle: Lige nød til at holde det hele på plads først: Og med "låget" af ser vi hele herligheden: Alt det gamle er nu borte: Og her kom det nye så på plads: Her vælger jeg så at gøre noget, som får nogle til at "reagere" -
der kommer nemlig ikke nogen ny "sats" på til balanceakselene.
Det forbliver et "lukke system" -
og så på med kåben igen: Nyt rent og fint, og nej, jeg har aldrig været typen -
som "bruger" mig af de gule markeringer når det skal "nulles" Lidt af noget ekstra arbejde man røg på her -
men det tager sig: Trin for trin: De gamle "rester"
Der går alligevel kuk i det
Da jeg fik dæksel af, så ser jeg direkte , at der er noget galt -
kæden mellem de 2 hjul er "skæv"
På trods af at tøsen var helt stille med kæden ved køb -
(eller's havde jeg aldrig handlet henne)
Ja så er den alligevel lidt gal......
Det ses også her når man "nuller" -
drev/hjul til højre ser man spor på siden af/fra kæden: Og vi skal ikke snakke om hvor "langt fra" -
knasten står ved "markering" Med spænderen aflastet og demonteret: Ja så viser det sig, at den er næsten helt ude -
er kun et "hak" tilbage enligt Saab's "data" på kædesystem Og så er vi der igen, da det er min mor som skal have tøsen -
så går det jo ikke at ignorera problemet her.
Ville nu også være alt for dumt at ikke fikse det -
spec nu som man kan "komme til" så godt det nu går.
Der blev lagt order på et nyt "transmission kit -
og under tiden begyndte jeg at demontere det gamle: Lige nød til at holde det hele på plads først: Og med "låget" af ser vi hele herligheden: Alt det gamle er nu borte: Og her kom det nye så på plads: Her vælger jeg så at gøre noget, som får nogle til at "reagere" -
der kommer nemlig ikke nogen ny "sats" på til balanceakselene.
Det forbliver et "lukke system" -
og så på med kåben igen: Nyt rent og fint, og nej, jeg har aldrig været typen -
som "bruger" mig af de gule markeringer når det skal "nulles" Lidt af noget ekstra arbejde man røg på her -
men det tager sig: Trin for trin: De gamle "rester"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Før vi montere bundkar tilbage på sin plads -
så skal der lige byttes 2 stk O-ringe til Med dem på plads -
ja så blev det tid til Saab's eget røde "snask" Med bundkar på plads -
ja så bydes der lige på endnu en gang x2 O-ringe Det er til oliekøler som tilhøre motor: Vandpumpe med alle rør og slanger: Og så blev det til til at tage domkraft væk igen -
monterer org fæste så motor endnu engang holdes oppe via dette "motorok"
(aner ikke hvad det hedder på DK sprog) Så var det ellers tid for at montere das "snake" Men som det fjols man var -
ja så glemte jeg da at bestille ny O-ring til den Men her man ellers den ny kædespænder: Og her er bundkar oppe på sin plads: 1 stk domkraft på vej ud igen:
så skal der lige byttes 2 stk O-ringe til Med dem på plads -
ja så blev det tid til Saab's eget røde "snask" Med bundkar på plads -
ja så bydes der lige på endnu en gang x2 O-ringe Det er til oliekøler som tilhøre motor: Vandpumpe med alle rør og slanger: Og så blev det til til at tage domkraft væk igen -
monterer org fæste så motor endnu engang holdes oppe via dette "motorok"
(aner ikke hvad det hedder på DK sprog) Så var det ellers tid for at montere das "snake" Men som det fjols man var -
ja så glemte jeg da at bestille ny O-ring til den Men her man ellers den ny kædespænder: Og her er bundkar oppe på sin plads: 1 stk domkraft på vej ud igen:
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan
Angående slidte kæder or styr op B2x5 så tror jeg det er normalt for næsten alle disse motorer med 300+ kkm på klokken. De fleste af os lever bare med det så længe det ikke rasler for meget Så det er super at du har haft mod på at skifte det hele på den gamle dame
Men er det godt nok muligt at skifte det hele uden at tage motoren helt ud på en 9-3? Jeg troede ikke der var nok plads.
Jeg kan selvfølgelig se at forbroen (bærerammen kalder de den vist i WIS) er afmonteret, hvilket jo er nødvendigt for at hive bundkarret af. Kan man derved vippe motoren nok rundt så endedækslet kan fjernes og monteres igen?
"Motorok" Frit oversat "motoråg". Den kaldes ved biltema "motorløft" og andre steder motorbom, hvilket nok er det mest korrekte.
<Slut på dansk lektion >
MVH Mads
Angående slidte kæder or styr op B2x5 så tror jeg det er normalt for næsten alle disse motorer med 300+ kkm på klokken. De fleste af os lever bare med det så længe det ikke rasler for meget Så det er super at du har haft mod på at skifte det hele på den gamle dame
Men er det godt nok muligt at skifte det hele uden at tage motoren helt ud på en 9-3? Jeg troede ikke der var nok plads.
Jeg kan selvfølgelig se at forbroen (bærerammen kalder de den vist i WIS) er afmonteret, hvilket jo er nødvendigt for at hive bundkarret af. Kan man derved vippe motoren nok rundt så endedækslet kan fjernes og monteres igen?
"Motorok" Frit oversat "motoråg". Den kaldes ved biltema "motorløft" og andre steder motorbom, hvilket nok er det mest korrekte.
<Slut på dansk lektion >
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Heh, jo sant nok, der var jo stadievæk 1 "hak" tilbage på spænder -
altså helt unødigt jeg byttede dette da vi "kun" er oppe i 280.000 Km i dag ........
(just kidd'n)
Svar: Ja
Det er muligt
Jeg spurgte en "kompis" dengang, som havde en "kompis" der arbejdede på Saab -
og fik svar tilbage.
"Vi står ikke og river en hel motor/gearkasse ud "bare" for at bytte en kæde"
Efter at have fået lidt vejledning, ja så kan jeg blot konstatere at det faktisk går for sig.
Man skal dog ikke "stresse" med det -
det er lidt tight og der skal også "balanceres" med domkraft, men der er også det som er værre igen
dersom at en motorløft herover normalt er den man bruger når man vil have motor ud af bil
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Jensen skrev: ↑4. mar 2020, 20:40Hej Plankan
Angående slidte kæder or styr op B2x5 så tror jeg det er normalt for næsten alle disse motorer med 300+ kkm på klokken.
De fleste af os lever bare med det så længe det ikke rasler for meget
Så det er super at du har haft mod på at skifte det hele på den gamle dame
Heh, jo sant nok, der var jo stadievæk 1 "hak" tilbage på spænder -
altså helt unødigt jeg byttede dette da vi "kun" er oppe i 280.000 Km i dag ........
(just kidd'n)
Jensen skrev: ↑4. mar 2020, 20:40Men er det godt nok muligt at skifte det hele uden at tage motoren helt ud på en 9-3? Jeg troede ikke der var nok plads.
Jeg kan selvfølgelig se at forbroen (bærerammen kalder de den vist i WIS) er afmonteret, hvilket jo er nødvendigt for at hive bundkarret af.
Kan man derved vippe motoren nok rundt så endedækslet kan fjernes og monteres igen?
Svar: Ja
Det er muligt
Jeg spurgte en "kompis" dengang, som havde en "kompis" der arbejdede på Saab -
og fik svar tilbage.
"Vi står ikke og river en hel motor/gearkasse ud "bare" for at bytte en kæde"
Efter at have fået lidt vejledning, ja så kan jeg blot konstatere at det faktisk går for sig.
Man skal dog ikke "stresse" med det -
det er lidt tight og der skal også "balanceres" med domkraft, men der er også det som er værre igen
Jeg holde mig så til alternativ nr:2 d v s motorbom -
dersom at en motorløft herover normalt er den man bruger når man vil have motor ud af bil
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med Amy her, ja så er der lige det siste med "rust" -
i den forreste del/hjulhus af tøsen
Med bundkar på plads og masser af "afdækning" -
ja så det bare med at komme igang med det siste før at "framen" atter skal på plads Mange af OG 9-3 har det ikke særligt godt i de forreste hjulhus med rust -
men tøsen her, ja hun ser sq godt ud
Så lader billederne tale for sig selv Der er ikke for mig, nogen tvivel om at -
denne store omgang jeg har givet henne her Ja den giver henne rigtigt mange år endnu ude på vejene Skal man så også se til, at hun bor i egen garage -
er meget sparsom brugt: Køre knap og nap 5000 Km om året Ja så ender hun nok med at blive -
"skånes" bedst bevaret OG 9-3 "brugsbil"
Den siste afdækning med tectylen: Med framen oppe på plads igen -
så kan vi begynde med at arbejde på fortøj: Kigger man nøje på billede her, ja så ser man ikke bare en masse tectyl -
men også begge "stabilisatorstag" i blå Den stil i blå -
den vil jeg gerne have der oppe også Voil'a Og så sker dette her -
når man "bare lige" vil prøve noget, sådan for sjov Men det ser sq godt ud altså
i den forreste del/hjulhus af tøsen
Med bundkar på plads og masser af "afdækning" -
ja så det bare med at komme igang med det siste før at "framen" atter skal på plads Mange af OG 9-3 har det ikke særligt godt i de forreste hjulhus med rust -
men tøsen her, ja hun ser sq godt ud
Så lader billederne tale for sig selv Der er ikke for mig, nogen tvivel om at -
denne store omgang jeg har givet henne her Ja den giver henne rigtigt mange år endnu ude på vejene Skal man så også se til, at hun bor i egen garage -
er meget sparsom brugt: Køre knap og nap 5000 Km om året Ja så ender hun nok med at blive -
"skånes" bedst bevaret OG 9-3 "brugsbil"
Den siste afdækning med tectylen: Med framen oppe på plads igen -
så kan vi begynde med at arbejde på fortøj: Kigger man nøje på billede her, ja så ser man ikke bare en masse tectyl -
men også begge "stabilisatorstag" i blå Den stil i blå -
den vil jeg gerne have der oppe også Voil'a Og så sker dette her -
når man "bare lige" vil prøve noget, sådan for sjov Men det ser sq godt ud altså
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Billederne af knastakslernes timing.
Tyder på at indsugnings knasten har været timet forkert, eller hoppet en tand.
Og der er ikke muligt for den at hoppe en tand, sålænge strammeren virker.
Så der er nok en der har været inde at rode der før, medmindre det er en fabriksfejl.
Timing mærket på udstødnings knasten stemmer meget godt overens med en slidt kæde der har strukket sig.
Og slidte kædeskinner.
Det billederne viser helt tydeligt, at kæden ikke holder evigt.
Og man nok bør overveje et skift ved 200.000 km. i det mindste en kontrol.
Selvom kæden ikke larmer.
MVH
Morten
Tyder på at indsugnings knasten har været timet forkert, eller hoppet en tand.
Og der er ikke muligt for den at hoppe en tand, sålænge strammeren virker.
Så der er nok en der har været inde at rode der før, medmindre det er en fabriksfejl.
Timing mærket på udstødnings knasten stemmer meget godt overens med en slidt kæde der har strukket sig.
Og slidte kædeskinner.
Det billederne viser helt tydeligt, at kæden ikke holder evigt.
Og man nok bør overveje et skift ved 200.000 km. i det mindste en kontrol.
Selvom kæden ikke larmer.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Næste i rækkefølge her -
ja det må så blive et nyt rem "kit" Med det monteret: Ja så håber vi da på at må få -
et "godt år" Luftfilter var lige blevet byttet -
før jeg handlede tøsen: Så det kan sagtens klare sig til næste service: Og med "låget" til det filter på sin plads -
samt "snaken" med ny O-ring også på plads: Ja så var det tid for en siste "check" -
samt gøre rent så det er klart for dæksel: Siste at lave her, ja det bliver så lige -
et byte af denne "filur" Og sådan, ja..............
Jeg ved det godt - det blev Rødt Kunne bare ikke lade være med at lege lidt: Her med "kassetten" på plads -
men også en test af den øvre "stabilisator" Ser faktisk ud som om det godt kan gå for sig
Så er det bare lige spørgsmål om disse her også skal på -
forblive i sort, eller måske males i den samme blå
Billede af dagens arbejde, i det dunkle -
giver mig et indtryk af at det godt kan blive helt okey
ja det må så blive et nyt rem "kit" Med det monteret: Ja så håber vi da på at må få -
et "godt år" Luftfilter var lige blevet byttet -
før jeg handlede tøsen: Så det kan sagtens klare sig til næste service: Og med "låget" til det filter på sin plads -
samt "snaken" med ny O-ring også på plads: Ja så var det tid for en siste "check" -
samt gøre rent så det er klart for dæksel: Siste at lave her, ja det bliver så lige -
et byte af denne "filur" Og sådan, ja..............
Jeg ved det godt - det blev Rødt Kunne bare ikke lade være med at lege lidt: Her med "kassetten" på plads -
men også en test af den øvre "stabilisator" Ser faktisk ud som om det godt kan gå for sig
Så er det bare lige spørgsmål om disse her også skal på -
forblive i sort, eller måske males i den samme blå
Billede af dagens arbejde, i det dunkle -
giver mig et indtryk af at det godt kan blive helt okey
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Er der ikke noget med, at der originalt sidder en afstandsskive bag medløberhjulet, som man skal huske at fjerne, da hjulet ellers kommer til at være forsat?
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan.
Her var min løsning til min 9-3.
SAAB hilsen Ole
Her var min løsning til min 9-3.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
som blev erstattet med en super tynd skive som man ser her:
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Husker det lige svagt, men der var vist noget fra de tidlige biler -
som blev erstattet med en super tynd skive som man ser her:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Outlet
Det er da sådan et dejlig ord
Dengang havde Speedpart det på et nyt "expansionskärl" -
så for 99:- var det da bare for dumt ikke at handle: Og så skal vi til noget andet, noget der var en "nyhed" for mig -
nemlig en std fejl på de fleste OG 9-3: Nemlig denne "skade" der opstår her: Og det gør den p g a "kåben" Når man laver en mere nøje inspektion -
ja så ser man "det hele" Så der er kun en ting at gøre ved: Bare væk med det Voliá Ser bare godt ud med nyt "stuff": (Og ja, jeg måtte bytte bremserør i venstre side)
Me like Jeg havde faktisk forventet, at fjederben fortil -
skulle være i sådan stand at der skulle nye på.
Det er jo lidt af en akilleshæl på OG 9-3 når de bliver "ældre" -
men se bare her: Helt utroligt som de er friske, kun lidt overfladerust -
så de fik lige den store omgang her
Det er da sådan et dejlig ord
Dengang havde Speedpart det på et nyt "expansionskärl" -
så for 99:- var det da bare for dumt ikke at handle: Og så skal vi til noget andet, noget der var en "nyhed" for mig -
nemlig en std fejl på de fleste OG 9-3: Nemlig denne "skade" der opstår her: Og det gør den p g a "kåben" Når man laver en mere nøje inspektion -
ja så ser man "det hele" Så der er kun en ting at gøre ved: Bare væk med det Voliá Ser bare godt ud med nyt "stuff": (Og ja, jeg måtte bytte bremserør i venstre side)
Me like Jeg havde faktisk forventet, at fjederben fortil -
skulle være i sådan stand at der skulle nye på.
Det er jo lidt af en akilleshæl på OG 9-3 når de bliver "ældre" -
men se bare her: Helt utroligt som de er friske, kun lidt overfladerust -
så de fik lige den store omgang her
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan
Helt enig med dig i dette:
Mvh/NC
Helt enig med dig i dette:
Men:Vi skal videre, for en Saab er ikke en Saab -
hvis den ikke har funktionen med lys der tænder fortil når bakgear lægged i
-hvad siger Bilprovningen til dette? Er det lovligt i Sverige? Det er så absolut anbefalelsesværdigt -ikke mindst på en 9K, men kan man få det synet?Så næste lille projekt i "projektet" bliver dette:
Amy279.jpg
Her er der plads nok -
tror det er noget som er forberedt til US bilerne
Men her første test, kun med strøm lånt fra batteri:
Amy280.jpg
Amy281.jpg
Lyser godt op her
Amy282.jpg
Lige sådan som man gerne vil have det
Amy283.jpg
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
vi har ikke helt de samme "stramme" regler som i DK.
Lidt det samme kan man se på eftermontering af ekstralygter.
Der er det ikke det "totale antal" det handler om -
men at de kun må fungere sammen med det lange lys, ikke må dække for den org belysning -
og ikke må sidde så de er "til fare" .......
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Der er ikke sagt noget om dette i de 4 år tøsen har været til syn -NC_Ribe skrev: ↑10. mar 2020, 15:03Hej Plankan
Helt enig med dig i dette:Vi skal videre, for en Saab er ikke en Saab -
hvis den ikke har funktionen med lys der tænder fortil når bakgear lægged i
hvad siger Bilprovningen til dette?
Er det lovligt i Sverige? Det er så absolut anbefalelsesværdigt -ikke mindst på en 9K, men kan man få det synet?
Mvh/NC
vi har ikke helt de samme "stramme" regler som i DK.
Lidt det samme kan man se på eftermontering af ekstralygter.
Der er det ikke det "totale antal" det handler om -
men at de kun må fungere sammen med det lange lys, ikke må dække for den org belysning -
og ikke må sidde så de er "til fare" .......
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Under tiden som fjederben ligger til tørre -
ja så kunne man lige så godt lave dette her klart: Ja just det -
det er belysningen med funktion over/via bakgear: For at komme ordentligt til -
ja så stripper vi fronten på al belysning Og efter en del klip/skarv samt lodning -
ja så kunne jeg også krydse det fra listen: Videre i det kosmetiske -
dette her ser ikke så "nice" ud Ikke lige min stil: Har allerede fikset en "ny/anden" -
der står jo masser af OG 9-3 på skroten: Så af med den Lidt rengøring på det -
og så......... Voilá Endnu en ting at "tage af listen" Men......
Der er endnu mere i det "kosmetiske": Grillen her har de virklig set sine bedre dage Så sådan skal vi have med retur på næste "skrottur"
ja så kunne man lige så godt lave dette her klart: Ja just det -
det er belysningen med funktion over/via bakgear: For at komme ordentligt til -
ja så stripper vi fronten på al belysning Og efter en del klip/skarv samt lodning -
ja så kunne jeg også krydse det fra listen: Videre i det kosmetiske -
dette her ser ikke så "nice" ud Ikke lige min stil: Har allerede fikset en "ny/anden" -
der står jo masser af OG 9-3 på skroten: Så af med den Lidt rengøring på det -
og så......... Voilá Endnu en ting at "tage af listen" Men......
Der er endnu mere i det "kosmetiske": Grillen her har de virklig set sine bedre dage Så sådan skal vi have med retur på næste "skrottur"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Vi kører videre i det samme tema, for da jeg var på den "for tiden" seneste skrot tur -
så fandt jeg ikke bare en fin gril, men også en mega fin "Aero" spoiler
Godt nok slet ikke i samme farve, husker den som #279 steel gray: Hvorfor vil man nu montere en spoiler -
som slet ikke er bilen org farve tænker sikkert en del her
Jo jeg tænkte som sådan her:
1 - Spoiler er bare alt for fin i org stand, for at skulle males om
2 - Måske teste lidt af det fra/i Subaru's "Rally" tema med blå/guld Jeg er på dette tidspunkt overbevist om, at det sagtens kan blive et nice resultat -
men så har vi lige dette kendte problem med hullerne
Det skal der lige arbejdes på.
Jeg har ikke denne "mall" så det må der måles op på X mange gange (en "mall" er = " skabelon" på DK sprog)
Men tålamod er en dygd sige det -
så sant nok efter antal udmålinger etc etc : Så borer vi hullerne -
og se bare her, slet ikke så dumt igen, der "sad den bare som den skulle" Men så er jo lige spørgsmålet -
hvad gør vi så med "hullerne" efter den gamle spoiler
Ingen tvivel om, at det aller bedste havde været -
en komplet bagklap fra en bil med "aero spoiler" i #257 "Midnight blue pearl"
Men det finder man så godt som bare ikke -
er nok lettere at finde en 4 kløver midt inde i københavn, end det andet
I stedet for, ja så bruger/køre jeg med en "fattigmands" løsning her, den består af sk "antenn pluggar" -
noget man havde/brugte fra tiden "før i tiden" (Fejltema har dem)
https://www.biltema.se/bil---mc/bilster ... 2000016621
Men sådan en omgang i "chrome" -
ja det ser da ikke videre godt ud
Løsningen på det, ja den er faktisk lige så "simpel" -
som selve løsningen på problemet her
Vi tager lige og "rugger/pudser" lidt på overfladen af dem -
gør vi bedste med sådan en omgang her af "nylonark"
(Atterigen fra fejltema )
https://www.biltema.se/verktyg/slipning ... 2000034929
Bagefter står den på "plastic primer" -
og når det er tørt, ja så en omgang af den org farve Og sådan tager det sig ganske enkelt ud Så sidder den der på plads Og ja, man kan da godt/sagtens "se" hvad der er lavet på tøsen Men igen, en OG 9-3 står desværre ikke så højt i "værdi" -
så dette resultat her, behøver man da ikke at skamme sig for Jeg glæder mig allerede til tøsen snart skal have "jord" under sutterne igen -
så kan hun også få den vask hun træner til.
Jeg er på dette tidspunkt, overbevist om at dette valg af spoiler/farve -
slet ikke er så dumt igen
så fandt jeg ikke bare en fin gril, men også en mega fin "Aero" spoiler
Godt nok slet ikke i samme farve, husker den som #279 steel gray: Hvorfor vil man nu montere en spoiler -
som slet ikke er bilen org farve tænker sikkert en del her
Jo jeg tænkte som sådan her:
1 - Spoiler er bare alt for fin i org stand, for at skulle males om
2 - Måske teste lidt af det fra/i Subaru's "Rally" tema med blå/guld Jeg er på dette tidspunkt overbevist om, at det sagtens kan blive et nice resultat -
men så har vi lige dette kendte problem med hullerne
Det skal der lige arbejdes på.
Jeg har ikke denne "mall" så det må der måles op på X mange gange (en "mall" er = " skabelon" på DK sprog)
Men tålamod er en dygd sige det -
så sant nok efter antal udmålinger etc etc : Så borer vi hullerne -
og se bare her, slet ikke så dumt igen, der "sad den bare som den skulle" Men så er jo lige spørgsmålet -
hvad gør vi så med "hullerne" efter den gamle spoiler
Ingen tvivel om, at det aller bedste havde været -
en komplet bagklap fra en bil med "aero spoiler" i #257 "Midnight blue pearl"
Men det finder man så godt som bare ikke -
er nok lettere at finde en 4 kløver midt inde i københavn, end det andet
I stedet for, ja så bruger/køre jeg med en "fattigmands" løsning her, den består af sk "antenn pluggar" -
noget man havde/brugte fra tiden "før i tiden" (Fejltema har dem)
https://www.biltema.se/bil---mc/bilster ... 2000016621
Men sådan en omgang i "chrome" -
ja det ser da ikke videre godt ud
Løsningen på det, ja den er faktisk lige så "simpel" -
som selve løsningen på problemet her
Vi tager lige og "rugger/pudser" lidt på overfladen af dem -
gør vi bedste med sådan en omgang her af "nylonark"
(Atterigen fra fejltema )
https://www.biltema.se/verktyg/slipning ... 2000034929
Bagefter står den på "plastic primer" -
og når det er tørt, ja så en omgang af den org farve Og sådan tager det sig ganske enkelt ud Så sidder den der på plads Og ja, man kan da godt/sagtens "se" hvad der er lavet på tøsen Men igen, en OG 9-3 står desværre ikke så højt i "værdi" -
så dette resultat her, behøver man da ikke at skamme sig for Jeg glæder mig allerede til tøsen snart skal have "jord" under sutterne igen -
så kan hun også få den vask hun træner til.
Jeg er på dette tidspunkt, overbevist om at dette valg af spoiler/farve -
slet ikke er så dumt igen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Endelig er det resterende så blevet tørt
Til det ene fjerben, så skulle vi lige have en ny "holder" til ABS Og så lige mens der stadievæk var god plads -
lige en "overhauling" at styrningen: Og sådan, så sidder det første "ben" på plads: Kan så ikke lige bestemme mig, for om -
jeg skal beholde de der kåber eller ej Under "Construction" -
det er noget "snask" når der er tectyl med i "legen" Der sidder den da fint Så er vi ved at være der: Og der kom bremserne tilbage på sin plads igen: Det er ikke en bil der skal op og stå på museet -
det skal "bare" være rent/fint på de der "følsomme" punkter en OG 9-3 nu har Aer helt okey ud på den anden side også: Så har vi atter igen -
et komplet fortøj Og med det, så tid til at lufte bremserne
Til det ene fjerben, så skulle vi lige have en ny "holder" til ABS Og så lige mens der stadievæk var god plads -
lige en "overhauling" at styrningen: Og sådan, så sidder det første "ben" på plads: Kan så ikke lige bestemme mig, for om -
jeg skal beholde de der kåber eller ej Under "Construction" -
det er noget "snask" når der er tectyl med i "legen" Der sidder den da fint Så er vi ved at være der: Og der kom bremserne tilbage på sin plads igen: Det er ikke en bil der skal op og stå på museet -
det skal "bare" være rent/fint på de der "følsomme" punkter en OG 9-3 nu har Aer helt okey ud på den anden side også: Så har vi atter igen -
et komplet fortøj Og med det, så tid til at lufte bremserne
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med bremserne luftet, ja så blev det tid til at montere de indre skærmkanter:
Men.... lige da billederne blev taget -
var de ikke til at finde igen
Men en sjov "detalje" her med det indre skærmkanter -
ikke helt magen til dem i NG 900 trods alt
Fin fin "kontrast" i det
Lige så på den anden side:
Så skal vi bare lige have de forreste stænklapper på Men.... lige da billederne blev taget -
var de ikke til at finde igen
Men en sjov "detalje" her med det indre skærmkanter -
ikke helt magen til dem i NG 900 trods alt
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Atter engang sker det, på en af skrot turene -
ja så "falder" jeg over en 9-3 i samme #257 "Midnight blue pearl" som Amy
Kommer retur med venstre fordør: Vi skal atter igen, lige huske på noget af det som stod beskrevet i annoncen -
"Lite rostangrepp i dörrar"
Så at finde/komme retur med sådan en her: praktisk taget 99% rustfri Ja det er bare en chance man ikke lader gå fra en
Så, vi skal lige have "hægtet" den gamle af: Her ses et af de "angreb" som også denne dør i venstre side var udsat for Ikke kun til det ydre -
men også som man ser i gult Og med det i det røde, ja det tyder på gammel skade en gang i tiden
Nå men pyt med det -
af kom den gamle dør: Og så står den på en vask/rengøring her Sådan, klart var det her Faktisk var det klart til at montere den "ny" dør: Og som en leg, så sidder den på plads: Med beklædning også på plads -
ja så begynder det da at ligne noget Voilá Skal blive spænende og se når tøsen atter kommer ud -
og efter en vask, om jeg slipper godt fra dette bytte med de 2 døre
ja så "falder" jeg over en 9-3 i samme #257 "Midnight blue pearl" som Amy
Kommer retur med venstre fordør: Vi skal atter igen, lige huske på noget af det som stod beskrevet i annoncen -
"Lite rostangrepp i dörrar"
Så at finde/komme retur med sådan en her: praktisk taget 99% rustfri Ja det er bare en chance man ikke lader gå fra en
Så, vi skal lige have "hægtet" den gamle af: Her ses et af de "angreb" som også denne dør i venstre side var udsat for Ikke kun til det ydre -
men også som man ser i gult Og med det i det røde, ja det tyder på gammel skade en gang i tiden
Nå men pyt med det -
af kom den gamle dør: Og så står den på en vask/rengøring her Sådan, klart var det her Faktisk var det klart til at montere den "ny" dør: Og som en leg, så sidder den på plads: Med beklædning også på plads -
ja så begynder det da at ligne noget Voilá Skal blive spænende og se når tøsen atter kommer ud -
og efter en vask, om jeg slipper godt fra dette bytte med de 2 døre
- Peter_Vinter
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Plankan, jeg burde skrive Tak! for din flittige indsats herinde daglig. Det er fast aftenunderholdning for mig at se, hvad du nu har fundet på / lavet i fortiden, og det er lige så underholdende som omhyggeligt.
Keep up the good work!
Mvh. Peter
Keep up the good work!
Mvh. Peter
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
You're WelcomePeter_Vinter skrev: ↑13. mar 2020, 22:02Plankan, jeg burde skrive Tak! for din flittige indsats herinde daglig.
Det er fast aftenunderholdning for mig at se, hvad du nu har fundet på / lavet i fortiden, og det er lige så underholdende som omhyggeligt.
Keep up the good work!
Mvh. Peter
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og se nu bare her -
tøsen har fået sutterne på igen : Stunden var endelig kommet -
til at "spænde/trække" henne efter i alle "sømmer/hjørner og kanter" Jeg har sparet de gamle fælge fra tiden med Ruby, hun fik jo senere A50 monteret -
ikke fordi de er kønne, men kommer godt tilpas til arbejdet her Så efter X -antal tjek......
Ekstratjek på det
Samt dubbel tjek af "ekstratjek" incl alle skruer og møtrikker -
slanger rør etc etc............ You name it
Ja så mødes man kort efter af dette syn her 1 stk tomt garagegulv
Det var d.9 November 2015, mere precist klokken 15:15 -
som domkraften tog fat under henne og hun kom op på "bukkerne"
D.8 Marts 2016, klokken 13:51
fik hun atter igen "Betong" under sutterne En hurtig lille tur på villagaden her, bekræftede bl.a at:
1- Bremserne var der.
2- Ferrita udstødning lyder bare helt okey
3- Styrningen virkede om end den stod ikke helt korrekt og hjulindstilling er på G
4- Alt "lyder" som det skal, virker tæt og der opstår ikke nogle "pletter" undertil
Det er noget som overrasker mig næsten hver gang man har projekter som oftest -
går hen og bliver større end begregnet.
(Nej faktisk ikke det i sig som overrasker )
Man kommer ind i en "rutine", slider med det alá blod/sved og tåre -
og der kommer alligevel lige lidt til men så "pludselig" .......................
Ja så sker det, man er ved at være ved vejs ende -
der er ikke længere noget af det det "store" arbejde tilbage......
Efter testturen, så tilbage på "spotten" igen: Nu ligner hun noget i stil med "barn find" Ladugårdsfynd på svenskersprog: Synet af 4 måneders støv Nej går ikke længere, vi skal have spand med vand/schampo -
en svamp og så vandslangen frem nu altså: Og se på den, der var hun jo Jo nu ved jeg godt at det snyder med "våd bil" -
men alligevel.
Man får et billede inde i hovedet -
om hvad der kan komme ud af det efter en omgang Wax Men hvad siges om resultatet, det ser sørme ud til -
at jeg slipper godt fra de 2 eftermontererede døre Jeg tror også stadievæk på -
at jeg slipper godt fra "farvevalget" af Aerospoiler'n Dejligt at afrunde en dag som denne efter så lang tid i garagen, men -
der er stadievæk ting og sager på "listen" som skal laves, så nej vi er ikke færdige med projektet endnu.
Nu tøsen kan komme ud af garagen -
ja så skal jeg også lige have en "overhauling", have den "blæst ud"
to be continued
tøsen har fået sutterne på igen : Stunden var endelig kommet -
til at "spænde/trække" henne efter i alle "sømmer/hjørner og kanter" Jeg har sparet de gamle fælge fra tiden med Ruby, hun fik jo senere A50 monteret -
ikke fordi de er kønne, men kommer godt tilpas til arbejdet her Så efter X -antal tjek......
Ekstratjek på det
Samt dubbel tjek af "ekstratjek" incl alle skruer og møtrikker -
slanger rør etc etc............ You name it
Ja så mødes man kort efter af dette syn her 1 stk tomt garagegulv
Det var d.9 November 2015, mere precist klokken 15:15 -
som domkraften tog fat under henne og hun kom op på "bukkerne"
D.8 Marts 2016, klokken 13:51
fik hun atter igen "Betong" under sutterne En hurtig lille tur på villagaden her, bekræftede bl.a at:
1- Bremserne var der.
2- Ferrita udstødning lyder bare helt okey
3- Styrningen virkede om end den stod ikke helt korrekt og hjulindstilling er på G
4- Alt "lyder" som det skal, virker tæt og der opstår ikke nogle "pletter" undertil
Det er noget som overrasker mig næsten hver gang man har projekter som oftest -
går hen og bliver større end begregnet.
(Nej faktisk ikke det i sig som overrasker )
Man kommer ind i en "rutine", slider med det alá blod/sved og tåre -
og der kommer alligevel lige lidt til men så "pludselig" .......................
Ja så sker det, man er ved at være ved vejs ende -
der er ikke længere noget af det det "store" arbejde tilbage......
Efter testturen, så tilbage på "spotten" igen: Nu ligner hun noget i stil med "barn find" Ladugårdsfynd på svenskersprog: Synet af 4 måneders støv Nej går ikke længere, vi skal have spand med vand/schampo -
en svamp og så vandslangen frem nu altså: Og se på den, der var hun jo Jo nu ved jeg godt at det snyder med "våd bil" -
men alligevel.
Man får et billede inde i hovedet -
om hvad der kan komme ud af det efter en omgang Wax Men hvad siges om resultatet, det ser sørme ud til -
at jeg slipper godt fra de 2 eftermontererede døre Jeg tror også stadievæk på -
at jeg slipper godt fra "farvevalget" af Aerospoiler'n Dejligt at afrunde en dag som denne efter så lang tid i garagen, men -
der er stadievæk ting og sager på "listen" som skal laves, så nej vi er ikke færdige med projektet endnu.
Nu tøsen kan komme ud af garagen -
ja så skal jeg også lige have en "overhauling", have den "blæst ud"
to be continued
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Selvom det er 4 år siden, så tillykke med det flotte resultat. Det har været interessant at følge tråden, omend man får dårlig samvittighed/bliver misundelig fra tid til anden
Glæder mig til resten af historien
Glæder mig til resten af historien
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.