som for tiden er bilen i "Find 5. fejl"
viewtopic.php?f=6&t=34795
Den begynder Marts/April i herrens år 2020, jeg får et mail fra en gut der hedder Andreas.
Han var en af mange som gennem årene havde fulgt mine projekttråde, og havde selv for nylig handlet denne Turbo S -
desværre skulle det vise sig at pakningen til manifold på udstødningssiden, ja den var ikke helt tæt når motor var kold
Vi aftalte at han bare kunne komme og stille tøsen når det passede ham, jeg havde på det tidspunkt ellers godt gang i den med en del 9K'ere -
men en OG 900 T16 takker man da aldrig nej til og "kæle" lidt med
Og som sagt så gjord -
ude på gaden står 1 stk #240 Imolarød 1998 alá "Classic" På indkørsel så efter en lille "testrunde" en smuk #219 Talladegarød "Turbo S"
3" udstødning fra JT incl. den berømte "Batteriböj:" samt nogle mærkelige -
blå slangestumper på trykrør
A havde selv startet på dette arbejde med byte af pakning, men så skete der direkt dette her:
Han fik "kolde fødder" og kontaktede så mig
Dagen han afleverede tøsen, ja så kom der også lige lidt andre småting op -
hvis jeg da ellers havde tid/lyst....
Byte af den manifoldpakning på en T16 kan da godt være lidt af et stort arbejde -
dette hvis man aldrig har gjort det før.
Jeg selv kan nu godt lide det, for som sådan er det ret enkelt -
der er ikke rigtigt plads for nogle "genveje" så man må tage det lidt "systematisk" fra en ende af
Startede som det aller første, med at se efter om der nu også skulle ske det samme for min del med resten af møtrikker etc etc -
er jo sådan her det helst skal se ud: De gav da også fint op en efter en, så det var bare med at komme videre, aftapning af vand etc etc
Her ser man 1 stk "Mitshu" som næste der skal demonteres, den som blev standard på T16 MY 1990 --> Videre i demonteringen så får jeg øje på dette her -
hvorfor pokker sætter man dog et "stripes" her hvor der ikke er "overtryk"
er nok man "aflaster" den: Bagefter går turen så til den ene del af motorophæng -
nærmere bestemt den høje/øvre del: Man skal lige huske af "støtte" op undertil, ellers kommer hele "pakken" til at krænge lige vel meget ned til højre -
og lægge unødig meget "belastning" på de øvrige "puder"
Billedet her forklare bedst, hvorfor man bør demontere ophæng.
Pindbolt i topstykke, er så lange at manifold ikke kan komme "forbi/ned" ellers:
To Be Continued

