Banner cycler

Glem SAAB Danmark hvis du vil have hjælp.

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

Glem SAAB Danmark hvis du vil have hjælp.

31. jan 2007, 17:08

Pisseviskere. :evil:

Jeg har før rettet henvendelse til SAAB Danmark, sågar reservedelsforespørgsler og aldrig fået svar. Sidst for et par år siden.

Tænkte at det var tid at prøve igen, måske en forbedring havde fundet sted. Men nej, skildpadder og snegle skvatter stadigvæk over hinanden, alt er ved det gamle.

Min Cabriolet har jo ingen servicebog. Ville prøve om de havde noget vedligeholdelseshistorie på den, fra Italien.

Jeg ved at hvis en Toyota-ejer får lavet sin bil i Det Ydre Mongoli, kan det ses på en dansk Toyota computer. Skød denne af til SAAB sneglene:

Hej Saab Danmark.

Jeg har taget en 1992 900 Cabriolet EP hjem fra Napoli, Italien. Der er ingen servicebog til den og således kender jeg ikke dens servicestatus, før den skal til toldsyn og syn til foråret.

Kan I gennem stelnummeret YSXADXXSXNXXXXXXX oplyse mig om hvornår den sidst var på jeres værksteder i Italien og ved hvilket kilometertal og evt. hvad der blev gjort ved den?

Mange tak.

Mvh. Henrik

Da jeg før har erfaret, hvor bedøvende ligeglade de er med SAAB bilisters mailhenvendelser, som der jo potentielt er penge i, selvom det ikke direkte fremgår af teksten, skrev jeg i samme moment til SAAB Sverige:

Hej Saab Sverige.

Jeg har tagit hem en 1992 900 Cabriolet EP från Napoli, Italien. Det er ingen servicebok till den och således känner jag inte dens servicestatus, före den skall till besiktning och tullbesikning till våren.

Kan ni genom ramnumret YSXADXXSXNXXXXXXX upplysa mig om när den sist var på eras verkstad i Italien och vid vilket kilometertal och evt. vad det blev gjort vid den?

Många tack.

Mvh. Henrik

Dagen efter var der svar fra Sverige:

[i]Hej Henrik,

Tack för ditt e-post till oss på Saab.

Vi har inte någon central historik på servicear och kan därför tyvärr inte se
var och när din bil har servats.

Med vänliga hälsningar

Saab Direct
Kundsupport/Tomas Hultgren

Tele: 020-99 99 00
E-mail: info@saabdirect.org

Vi ber er notera att vid svar på förfrågan kommer vi att lagra era personuppgifter samt eventuell brevväxling i vår kunddatabas.
www.saabsverige.com [/i]

Jeg har da endnu ikke fået svar fra de danske padder og forventer i det hele taget ikke noget svar.

Men I kan bide jer selv i banditten på, at om jeg forespurgte hvornår jeg kunne hente en 9-5 og betale kontant, havde der også været svar dagen efter!

Billede

En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

31. jan 2007, 17:16

JA, man skal være heldig hvis de har andet end uoriginal svensk luft til dækkene på biler med årgange ældre end 1998..:( Ringer man til Volvo kan man stadigt købe originale stålskærme, pakninger og samtlige motordele til selv de gamle 544/444 for slet ikke og tale om Amazon....kom igen saab :?
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

31. jan 2007, 17:26

Omend lille, er SAAB's organisation verdensomspændende.

Der er ingen forskel på en burger fra McDonalds i København, Santiago eller Tokyo.

Hvorfor svarer Sverige som et ekko, men i Danmark er der lydabsorberende materiale som ikke giver genklang?

Ved svenskerne hvordan deres danske repræsentantskab behandler deres potentielle kunder? :shock:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

Re: Glem SAAB Danmark hvis du vil have hjælp.

31. jan 2007, 18:30

Edwins skrev: Men I kan bide jer selv i banditten på, at om jeg forespurgte hvornår jeg kunne hente en 9-5 og betale kontant, havde der også været svar dagen efter!
Så får du nok ondt i banditten. har ved et åbent hus arrangement ved en autoriseret saab forhandler i århus fået følgende kommentar da jeg forespurgte om en prøve tur i en af de 9-5ér demo biler han havde ude og kører den dag "Nej....... Du vil jo alligevel ikke købe den"

Behøver jeg at nævne at jeg ikke gider spilder min tid på at komme i deres butik
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

31. jan 2007, 18:33

:lol:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

1. feb 2007, 05:14

Saab DK yder deprimerende dårlig service, og helt slemt er det blevet efter sammenlægningen med Opel. Det har nemlig medført at de mennesker der evt. KUNNE besvare spørgsmålene ikke arbejder der længere....

Mht. reservedele, så er det jo desværre sandt hvad Speedy skriver - men med det forbehold, at man ikke blot kan ringe til en forhandler, spørge på en reservedel og derved få endelig besked om hvorvidt delen kan skaffes eller ej. Det skyldes det lidt mærkelige faktum, at selv hvis delen er forsvundet ud af reservedelssystemet (så man f.eks. ikke kan få oplyst en pris), så har man lov at være heldig. Også selv om ekspedienten påstår at det er umuligt at skaffe.

Man skal overtale ekspedienten til at bestille reservedelen, uanset om det så er på et gammelt reservedelsnummer fra mikrofilmens tid. Så KAN nemlig det være at det ønskede - hokus pokus - dukker op i posten fra Sverige næste dag. Men man skal nok være heldig, trods alt...

Saab DK kunne lære noget om kundeservice af B&O i Struer. Her kan man ganske vist heller ikke skaffe reservedele til noget som helst, men de er i det mindste venlige og besvarer selv de dummeste spørgsmål fra privatfolk der ikke kan finde ud af deres Beo-skrammel - også selv om apparatet er fra 1980'erne og købt i Den Blå Avis.
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

1. feb 2007, 07:29

Lille hyggehistorie - efter henvendelse til saab DK fortalte de at de ikke mindes at saab har lavet en bil med ford motor i, slet ikke en v4....:( Godtså, da jeg så efter længere overbevisning fik overtalt trunten til at omstille mig til reservedele forespurgte jeg på et sæt balanceaksel lejer til V4, det var desværre endnu en nitte....han var usikker på OM der rent faktisk var lejer i den type motor...:shock:

Jeg måtte således gå via junglevejen og ringe til en Ford ansat på Fords reservedelslager og få dem til at smugle de sidste 2 lejer hjem fra Portugal (godt man kender ham personligt), så nu er Fords lager officielt tomt ! Bagefter måtte jeg drikke en cola på den grimme forskrækkelse....

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

1. feb 2007, 09:10

Jeg har altid handlet V4 stumper hos Ford.

30-40% billigere end samme stump hos SAAB. :shock:

Med lem nr. 262
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

1. feb 2007, 09:32

RYSTENDE - hvordan kunne det gå så galt !!! må dog indrømme at mine egen erfaringer blot bekræftes af jeres.

Ved ikke om Edwins fugle symbolisere gribbe svævende over SAAB (sad but true)
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

1. feb 2007, 20:17

casper_ankersen skrev: Så får du nok ondt i banditten. har ved et åbent hus arrangement ved en autoriseret saab forhandler i århus fået følgende kommentar da jeg forespurgte om en prøve tur i en af de 9-5ér demo biler han havde ude og kører den dag "Nej....... Du vil jo alligevel ikke købe den"
Jeg havde klokket ham i gulvet...det er til at brække sig over at de ikke kan se at det måske var en investering i fremtidne at få en Saab-fanatiker ud at køre i noget de måske kunne sælge en dag hvor der var andre præferencer - fx familie, en kone der var bange for de 242 hk med tøven eller lignende...bræk!!
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't :)
mindblower

1. feb 2007, 20:26

:?:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:17, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Gæ
Gæst

1. feb 2007, 20:44

Jeg må sige ,at Saab i Ringsted plejer at være til at snakke med .Taladega
nysaabejer
SUPER SAAB FREAK

1. feb 2007, 21:29

[

Så får du nok ondt i banditten. har ved et åbent hus arrangement ved en autoriseret saab forhandler i århus fået følgende kommentar da jeg forespurgte om en prøve tur i en af de 9-5ér demo biler han havde ude og kører den dag "Nej....... Du vil jo alligevel ikke købe den"

Behøver jeg at nævne at jeg ikke gider spilder min tid på at komme i deres butik[/quote]

Jeg kan overhovedet ikke have sådanne sælgere på mig, jeg plejer at lave ballade når jeg får det af vide :twisted:

Kan slet ikke lide bilsælgere..
saab 90
1987
medlemsnr. 269
Brugeravatar
Johannesen

1. feb 2007, 22:20

Kan kun være enig med Casper i at Chr. Østergaard stinker. Mage til højrøvet butik skal man lede længe efter. Aldrig i mit stive liv skal jeg handle bil med den butik eller for den sagsskyld købe så meget som en skrue der igen. Gepa i Hinnerup får mine knaster hvis noget skal laves.
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

1. feb 2007, 23:19

Johannesen, jeg fornemmer at du har været en tur i samme butik som mig og fået det samme indtryk.

Gepa Det er en helt anden butik. der kan man da få en fornuftig snak om tingene
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
mindblower

1. feb 2007, 23:27

:wink:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 16:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

1. feb 2007, 23:31

Det skulle være www.gepa.dk men den ser ikke ud til at virke pt.
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

2. feb 2007, 16:41

Fra Krak:

Gepa Auto ApS
Navervej 9
8382 Hinnerup
Tlf: 86985416

Det er Gert der kører biksen... han sælger ikke biler (men kan nogen gange formidle en handel). Han laver også praktisk taget ALT jeg får lavet. Da mine forældre troede at min bil var gået i stykker mens de lånte fik de Falck til at køre den til (urgh) et OPEL værksted.... De påstod så at det var benzinpumpen der var gået og bestilte straks en ny hjem... Nøj hvor blev de sure da jeg ringede til dem og sagde at de skulle pille nallerne fra den og at Falck ville komme og hente den for at køre den til GEPA... men jeg skal altså ikke have sådan nogle klamphuggere til at pille ved min SAAB hvis det kan undgås...

Med til historien hører at da den kom ned til GEPA virkede benzinpumpen fint, og jeg har en ret klar fornemmelse af at det hele skyldes at min far ikke kender til det faktum at startspærreren slår tændingen fra når man har ladet bilen stå ulåst i et par minutter... såeh..... jeg HAVDE faktisk bedt Opel tjekke det... men de fnøs bare og sagde at de var HELT sikre... Klamphuggere....

For øvrigt har jeg også være forbi en midtjysk Saab forhandler for at se på en brugt 9K'er de havde taget i bytte... HOLD kæft hvor var det en sur oplevelse. Det tog 30 minutter før jeg kunne få kontakt til en sælger, men der var selvfølgelig også 2 andre kunder i butikken... altså et par.... og da jeg så konstaterede at det ikke var en Turbo han ville sælge og derfor ikke var så intersseret så var der overhovedet ikke nogen respons fra sælgeren... slet ikke noget "hvad leder du efter" eller "har du prøvet..." eller lignende... bare en attitude af stærkt eleveret sædeparti.... båtnakke... DER kommer jeg sandsynligvis aldrig igen...

Til gengæld har jeg mødt flere brugtbilsforhandlere/mekanikere med speciale i Saab som er decideret behagelige at snakke med... Utroligt at en autorisation kan betyde så meget .... kommer de på kursus i snobbet opførsel ?

- JJ
mindblower

2. feb 2007, 18:55

:roll:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 16:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

2. feb 2007, 19:33

Kommer i tanke om første og eneste gang jeg nogensinde har haft min SAAB på værksted:

Det var barsk vinter og min Trubbnos '63 ville ikke lade. Al vedligeholdelse foregik i rendestenen foran min mors hus. Var just udlært, og ville så gøre som Hr. Hansen og Hr. Olsen, nemlig at køre min bil på værksted.

Op på Gulf-tanken, til Frede, som lavede alle slags biler. Smed værksteds- og instruktionsbog på bagsædet og sagde det til Frede. "Tag du bare dine bøger med dig, jeg kender godt de gamle SAAB'er"

3 dage gik, hvorimellem jeg ringede nu og da for at høre til min bil, jeg var jo grounded.

Efter 3 dage hentede jeg bilen. Den var ikke blevet lavet. Frede stod og kiggede ned i jorden. Dog havde fejlsøgningen ikke kostet noget og den kom med friskopladet batteri og forskellige ledninger med nye kabelsko.

Nu fik jeg mester i Maersk Air til at trodse Brandvæsenets forbud og fik lov at køre min bil i tom hangar, væk fra snestormen. Efter 15-20 minutter havde jeg fundet ud af at tilbagestrømsrelæets kontakter i 2-kerne laderelæet var brændte. Efter at have filet kontakterne (Selvom det mås man ikke!) ladede min bil igen.

Det var første og eneste gang min bil var på værksted. Alene af den grund at jeg kan selv og tør da osse sige efter alle disse år at jeg er skrap til det. :wink: Min legeplads er på 50 kvm. og vinteren igennem holdes en temp. på 18-20°C.

Med lem nr. 262
mindblower

2. feb 2007, 19:47

:twisted:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 16:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Johannesen

2. feb 2007, 20:05

Casper, ja du fornemmer helt rigtigt. For et års tid siden skulle jeg have dem til at lave nogle småting og da snobberiet ligger 50m fra hvor jeg arbejder var det lettest at trille over til dem og få det fikset. Meeeen nej, det vidste de sørme ikke lige hvornår de havde tid til da. Jeg måtte på det groveste presse manden for at få ham til at booke en tid på deres elendige værksted til min slæde. Efter mit besøg på værkstedet fik jeg, efter min mening, en temmelig høj regning. Jeg betragter det som deres måde sige til mig, at de ikke ønsker at se min person i deres butik igen.
Efter den dag har jeg brugt Gepa, usædvanlig venlig og kompetent mand. Ja jeg var sågar forbi ham i dag selvom det er pænt bøvlet da jeg arbejder i Højbjerg. Men det gør jeg hellere end gerne, det andet snobbede cirkus det vil jeg satme ikke stå model til.
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

2. feb 2007, 21:38

Man burde nok sende en klage til SAAB Danmark eller til de forskellige hvor der har været problemer.

Mon de kender til Saab Klub Danmark og denne her hjemmeside? De skulle næsten se denne her klagetråd.

Skal til Vejle i morgen med et rudehejs til en SAAB 99 fra 74. Manden der har denne bil har den på værksted hos SAAB i Vejle som har opgivet at finde et rudehejs til den fine gamle vogn. Utroligt at de ikke kan (vil) finde det til ham. Burde da ikke at være det sværeste at finde?
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
mindblower

2. feb 2007, 21:58

:(
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 18:16, rettet i alt 1 gang.
tono

2. feb 2007, 22:53

... "problemet" er vel, at vi her på siden besidder mere hjerte end kapital !!!!!!
Brugeravatar
9-3carsten
SUPER SAAB FREAK

20. feb 2007, 10:24

Ak ja.
De er ikke for snu. Jeg har for laaaaang tid siden spurgt til priser på tagbøjler og tagboks med mere- faktisk var det i maj, da vi fik en lille datter. Jeg har endnu ikke fået svar.
Pinligt. Men jeg tror, de er mere forhippede på at "brande" mærket gennem nyvognssalg, end ved at pleje os "gamle, stabile saabejere". Og helt galt gik det, dengang de blev sammenlagt med GM-Danmark. Jeg tror de er så pressede, at de ikke har ressourcer til at besvare henvendelser....Men så burde de jo slet ikke have en E-mail.

Jeg har haft lignende oplevelser med saab center i gladsaxe.... ja jeg gidder ikke engang skrive deres navn med stort.......

Carsten
tono

20. feb 2007, 11:04

:arrow:
Billede
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

20. feb 2007, 11:54

Hehe, udemærket Tono :D
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
labr_dk
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

20. feb 2007, 20:50

Det mest underlige er faktisk at når FDM laver sine undersøgelser, så er SAAB kunderne generelt meget tilfredse med værkstederne - det fatter jeg simpelthen ikke.

Jeg var engang med i en sådan undersøgelse fra centeret i Gladsaxe, og jeg trak næppe resultatet op... og min kommentar om at jeg endnu ikke havde oplevet at bilen virkede når jeg fik den efter reparation, ignorerede de 100%.
I mit firma til dagligt er det normal kundepleje, at en dårlig tilbagemelding resulterer i en personlig henvendelse til kunden, for at høre hvad der er gået galt... og så et behjertet forsøg på at gøre det godt igen.
... det var ikke lige standard reaktionen hos d'herrer ...

Sjovt nok valgte jeg at importere min Aero fremfor at forsøge at købe den hos Saab ...

Så selv når pengene er der, så ændres adfærden ikke...
Tænk hvad god kundeservice kunne betyde for bare ét af de værksteder !!?!

mvh
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 :-)
Brugeravatar
Gundestrup

20. feb 2007, 23:05

Johannesen skrev:Chr. Østergaard stinker. Mage til højrøvet butik skal man lede længe efter.
Det ved jeg nu ikk' rigtig - SAAB i Søborg er da en ganske god kandidat til titlen.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

20. feb 2007, 23:12

Gundestrup, Tror ikke du endnu har haft den tvivlsomme ære at snakke med Hr østergård ham selv..... jeg har haft mine oplevelser med ham og det har været mere end rigeligt til at jeg gider handle der
Brugeravatar
Gundestrup

20. feb 2007, 23:16

Det har jeg ikk' nej - Men dem i Søborg kan nu være ret så arrogante.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
T-Slot
Kontakt:

20. feb 2007, 23:31

Nå men så kan jeg da sige at saab i Herning Uggerhøj er super flinke. Mine forældre har købt en 9ker hos dem, og magen til super behandlign og service skal man lede længe efter. Selv på deres reservedelslager kan jeg få 10% i rabat.
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
Brugeravatar
dragedems

21. feb 2007, 08:40

uhhhaaaa, hvor er jeg glad for at bo i synnejylaan, 2 gode saabhuse (saab i højer og KL auto vojens) og flere gode landsbymekkere og forhandlere med en fortid som saab-folk.. (hærvejens autocenter, rødekro og brd. liss, abenraa)
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

21. feb 2007, 08:40

Jeg har også været hoppet på Saab danmark jeg forsøgte for kort tid siden at få dem til at skaffe dokumentation for max. anhænger vægt på en 9ker fra 89 det mente jeg da at det var en smald sag for saab danmark men jeg blev meget klogere og idioten kan da være glad fo at jeg ikke nunne nå ham for så dum har ingen mennesker lov til at være.

mvh Preben
Anders_Møller
ULTRA SAAB FREAK

21. feb 2007, 17:31

Jeg ved godt at priserne for dele er vel store hos saab i Gladsaxe - men jeg har altså altid fået en rimelig behandling hos dem - undskyld jeg ikke er helt så kritisk...

/Anders
mindblower

21. feb 2007, 18:34

:!:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Johannesen

21. feb 2007, 20:39

Er fuldstændig enig med labr_dk omkring kundetilfredshed. Det undrer mig satme meget at Saab Sverige ikke gør mere ud af at undersøge kundernes tilfredshed med den behandling de får hos de autoriserede værksteder. Saab er en lille biks og i min bog kan de ikke nøjes med at lave lækre biler, de er nød til at sørge for at de få kunder der er, får konge service hver gang. Uanset om en given kunde køber ny eller brugt Saab. Jeg vil næsten tro at den lokale Huyndai forhandler i Skive sælger flere biler på et år end der bliver solgt nye Saab´er i hele Danmark på et år. Det i sig selv er vel et meget godt udtryk for hvor skrøbelige Saab er. Yderligere undre det mig, at da Saab folk som oftest er et lidt specielt folkefærd og har en tendens til at være lidt mere nede på jorden end andre bilejere (ret mig gerne hvis jeg tager fejl), at en del af de autoriserede forhandlere fuldstændig har sluppet jordforbindelsen, har taget det højrøvede antræk på og direkte skræmmer en lang række potentiele kunder væk.

Den slags burde Saab Sverige gå mere op i end f.eks. at sørge for at et autoriseret værksted skal have en indskrivningsskranke for at beholde sin status som autoriseret værksted.
mindblower

21. feb 2007, 23:10

Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:29, rettet i alt 1 gang.
jacSaab
SAAB NET NYBEGYNDER

22. feb 2007, 15:55

Ja godt for mig at der . slettet grundet GDPR . i ..Slettet grundet GDPR..., og sur R.. (bagdel) for SAAB gladsaxe.... sidst jeg fik opringning fra gladsaxe om min bil vr klar til afhentning, var den INGEN vand på køler anlæg og den fejl de havde rettet på instrumentbræt.. ja den var lige så synlig som da jeg afleverede bilen... jeg slap da med 3000 kr... altså for en bil der slet ikke kunne køre. Aldrig mere!!!!..
SAAB 900S 2,3 Årg. 1994

medlem nr. 304
Brugeravatar
dragedems

22. feb 2007, 16:19

jacSaab: den regning ville jeg være gået i retten med !!!!
SAAB 9000 CSi 1997
jacSaab
SAAB NET NYBEGYNDER

22. feb 2007, 16:56

dragedems>> du har ret det burde jeg have gjort.... men kender du det hvor man bliver så *paf*... at man nærmest bliver handlingslammet.... dt helt sikkert jeg burde have gjort mere ved den sag... men ak... jeg orkede sq ik kampen. I stedet glædes jeg over der er andre ærlige og dygtige værksteder til. Som jeg kan forstå på tråden her, er jeg ikke den eneste, der har uheldige oplevelser med de autoriserede. Det ER sku beynderligt.
SAAB 900S 2,3 Årg. 1994

medlem nr. 304
Brugeravatar
dragedems

22. feb 2007, 17:04

jo jeg kender godt det der med bare at betale for at slippe for ævl og kævl og bøvl og advokater og retssag osv...
det har jeg prøvet en del gange med told&skat (efterskat og moms)..
sommetider er det pengene værd for at få ro i sjælen ;-(
SAAB 9000 CSi 1997
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

22. feb 2007, 17:09

Det er jo to forskellige verdener: En bilmekaniker slipper godt fra de fleste f*ckups han laver.

En flyvemekaniker får en skriftlig advarsel hvis han har skruet forkert og bliver afskediget ØJEBLIKKELIGT hvis han ikke har udført funktionsprøve på en reparation han har udført eller skrevet for er blevet udført. Oveni hans moralske ansvar er han også underlagt Straffeloven når han udfører sit arbejde.

En papflyver fløj til Marokko efter hash. Efter landing i Danmark blev piloten busted i sin flyver. De fandt en løststående olietromle med benzin i kabinen, ikke tøjret på nogen vis. Man kan ikke i flyets Maintenance Manual finde anvisninger på at anbringe olietønder i kabinen, for forøget rækkevidde.

Den certificerede mekaniker mistede sit typecertifikat på den omhandlede flytype og mistede retten til at skrue på fly i to år + en klækkelig bøde.

Svigerfar kørte til syn med sin Toyota kassevogn, som just havde været på aut. værksted for synsklargørelse. Der var bla. skiftet et bremserør. Synsmanden fandt bremselækage og en bule på en bremseslange, og det var kun fordi svigerfar kunne fremvise frisk kvittering fra aut. værksted at han fik lov at liste forsigtigt hjem med bilen. Synsmanden var ellers gasset op til kørselsforbud.

Bremseslangen har enten taget skade af en klemtang eller er ikke blevet inspiceret ordentligt ved checket på værkstedet før syn. Bremserørsmonteringen er sikkert ikke blevet checket for lækage efter montering og påfyldning af vædske, de plejer jo ikke at være utætte, sådanne rør, efter montering.

Tror I at værkstedet ville betale svigerfars forgæves 400 kr. for et syn som bilen ikke var klar til? Næhh, nikke nej, han kunne få en bar røv at trutte i.

Jeg så gerne at konsekvenspædagogikken fra hangaren blev bragt ind på autoværkstedet.

Når man skruer på systemer på fly som er essentielle for sikkerheden, som kunne være brændstofanlæg, hjulophæng, bremser og styretøj på en bil, bliver det dobbeltinspiceret af en anden mekaniker. Når vi er helt inde hvor det er rigtigt, rigtigt farligt skal det igen inspiceres af en tredie uvildig kyndig, som i øvrigt heller ikke må have deltaget i arbejdets udførelse.

Tror I at man på denne måde har fanget en del livsfarlige f*ckups? Det kan I tro! :shock:

Denne gang var et kølesystem ikke blevet påfyldt. Det kunne jo have været et bremsesystem næste gang.. :wink:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Johannesen

22. feb 2007, 21:14

Edwins den slags kontrol koster penge og jeg ønsker under ingen omstændigheder en flymekanikers priser overført til min Saab. Var oppe i Sindal (du kender dem med garanti) for noget tid siden og sætte noget nyt grej op og de priser de havde på nogle af tingene :shock: slap da af det var noget der ville fremad :)

Anyway, der er en bunke andre værskteder som kan lave et ordentligt stykke arbejde, dem der ikke kan og som er notoriske svindlere burde efter min mening lukkes.
mindblower

22. feb 2007, 22:33

Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:28, rettet i alt 1 gang.
mindblower

22. feb 2007, 22:34

:!:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

22. feb 2007, 22:50

Johannesen, det er en flymekanikers priser du ser på et aut. SAAB værksted.

Det slår mig at de fleste skræmmehistorier kommer fra store autoriserede værksteder, og i mindre grad de mindre, der som jeg har forstået det har lige så stor indsigt i bilerne og åbenbart også det rette værktøj.
Det jeg anfægter er at der ikke er virkemidler mod automekanikere som der er mod flyvemekanikere som ikke passer deres job.

Tag nu den med kølevædsken som ikke var der. Konsekvensen for den opmærksomme bilist er at han bliver nødt til at køre ind til siden, og i øvrigt moderere sit sprogbrug om værkstedet når han erfarer at hans motor overheder uden at der løber saft fra den, og konstaterer et tomt kølesystem.

Nu er de fleste fly med stempelmotorer luftkølede, men vædskekølede motorer findes også. Her vil piloten nå at afprøve magneter og få olietemperatur og lette før hans motor overheder. Han vender om for at lande igen. Hvis motoren sætter sig eller på anden vis ikke er i stand tilat trække mere, er det ikke sikkert at flyet lander hvor det var tilsigtigtet. Og så kan piloten og hans gæster hurtigt lande i et blomsterpyntet skrin i stedet for på en bane.

Den certificerede flyvemekaniker bliver arbejdsløs og ender måske i retten. Loven tager altså over og bestemmer mekanikeren og hans organisations skæbne.

Der er sgu ikke nogen myndighed der lukker et autoværksted som gang på gang leverer elendigt arbejde. Her er det kun evt. jungleloven som lukker værkstedet da kunderne render deres vej.

I tilfældet med Toyotaen med dårlig bremseslange og lækkende nyt bremserør skulle en sådan sag have været indrapporteret til en offentlig myndighed som så kunne sanktionere overfor et sådant værksted når der indløb rapporter over en vis alvorlighed og hyppighed. :wink:

Mindblower skriver at mindre værksteder lukker sig selv, hvis de udfører inferiørt arbejde. Korrekt.

Sådan er det da ikke på store "velrenommerede" autoriserede værksteder. Storkøbenhavn er fuld af sådanne værksteder som forlængst var blevet lukket, permanent eller midlertidigt, hvis en mere stringent lovgivning og indrapportering af alvorlige bøffer fandt sted. :wink:

Jaja, jeg ved godt at der er forskel på en flyver og en bil. Men der burde ikke være forskel på kvaliteten af mekanikerens arbejde og kontrol og selvkontrol, uanset hvad han skruer på...

Med lem nr. 262
mindblower

22. feb 2007, 23:15

Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

23. feb 2007, 03:14

Mindblower, en flyvemekaniker er stort set ikke bedre betalt end en bilmekaniker.

Hans job er i reglen renere end bilmekanikerens, han er ikke på akkord og han vil skide på at der står endnu en flyver udenfor hangaren, som er taget ud af trafik, som skal til check efter den som allerede står i hangaren. Der er ingen mester som har lovet næste bil klar til fyraften. Ting tager den tid de tager.

Den certificerede mekaniker ved at hvis han bliver taget i at ikke udføre alle punkter på checklisten er han alvorligt truet på sit levebrød.

I denne branche er der ingen FDM's Motor som tager et flyværksted i at kun lave 6 ud af 10 fejl, som burde findes på et eftersyn.

Sådan vil jeg gerne have det på bilværksteder også. Kunderne betaler fandme for det. :x

Med lem nr. 262

Tilbage til "Off Topic !!!"