Jeg har før rettet henvendelse til SAAB Danmark, sågar reservedelsforespørgsler og aldrig fået svar. Sidst for et par år siden.
Tænkte at det var tid at prøve igen, måske en forbedring havde fundet sted. Men nej, skildpadder og snegle skvatter stadigvæk over hinanden, alt er ved det gamle.
Min Cabriolet har jo ingen servicebog. Ville prøve om de havde noget vedligeholdelseshistorie på den, fra Italien.
Jeg ved at hvis en Toyota-ejer får lavet sin bil i Det Ydre Mongoli, kan det ses på en dansk Toyota computer. Skød denne af til SAAB sneglene:
Hej Saab Danmark.
Jeg har taget en 1992 900 Cabriolet EP hjem fra Napoli, Italien. Der er ingen servicebog til den og således kender jeg ikke dens servicestatus, før den skal til toldsyn og syn til foråret.
Kan I gennem stelnummeret YSXADXXSXNXXXXXXX oplyse mig om hvornår den sidst var på jeres værksteder i Italien og ved hvilket kilometertal og evt. hvad der blev gjort ved den?
Mange tak.
Mvh. Henrik
Da jeg før har erfaret, hvor bedøvende ligeglade de er med SAAB bilisters mailhenvendelser, som der jo potentielt er penge i, selvom det ikke direkte fremgår af teksten, skrev jeg i samme moment til SAAB Sverige:
Hej Saab Sverige.
Jeg har tagit hem en 1992 900 Cabriolet EP från Napoli, Italien. Det er ingen servicebok till den och således känner jag inte dens servicestatus, före den skall till besiktning och tullbesikning till våren.
Kan ni genom ramnumret YSXADXXSXNXXXXXXX upplysa mig om när den sist var på eras verkstad i Italien och vid vilket kilometertal och evt. vad det blev gjort vid den?
Många tack.
Mvh. Henrik
Dagen efter var der svar fra Sverige:
[i]Hej Henrik,
Tack för ditt e-post till oss på Saab.
Vi har inte någon central historik på servicear och kan därför tyvärr inte se
var och när din bil har servats.
Med vänliga hälsningar
Saab Direct
Kundsupport/Tomas Hultgren
Tele: 020-99 99 00
E-mail: info@saabdirect.org
Vi ber er notera att vid svar på förfrågan kommer vi att lagra era personuppgifter samt eventuell brevväxling i vår kunddatabas.
www.saabsverige.com [/i]
Jeg har da endnu ikke fået svar fra de danske padder og forventer i det hele taget ikke noget svar.
Men I kan bide jer selv i banditten på, at om jeg forespurgte hvornår jeg kunne hente en 9-5 og betale kontant, havde der også været svar dagen efter!