27. feb 2007, 21:16
Tono, der refereres til værkstedet, som ikke er nogen forretning. Det er min 50 kvm. hule som jo er SAAB domineret, krydret med gamle svenske knallerter som i øvrigt står i vejen ad helvede til, når man ikke er i knallert-mood.
Tit siger jeg: "Jeg går lige ud i shoppen" når jeg går ud og snitter træfigurer i værkstedet mens mor og Stina, 9 år, ser Desparate Husmødre, Vild med Svans osv.
Jeg voksede op på Grønland, hvor det jo ikke vrimlede med kammerater og har det aldeles glimragende i mit eget selskab. Ingen siger en imod og man kan gøre hvad der passer en. Så lissom Emil fra Lønneberg bliver sendt i boa:n af sin far når han har lavet numre, går jeg frivilligt derud. Jeg skruer ikke længere på arbejdet, så skal der jo være lidt derhjemme at nørkle med.
Hvis en af rødderne kommer på besøg sidder man heller ikke i rokokomøblerne derinde, men er i reglen i shoppen, hvor luften er tyk af løgnhistorier og hvor der måske er en kold i køleskabet.
Selve den 3-D, fluoroscerende reklame er skabt af denne, som har været en tur i Paint:
Et par lidt ældre billeder af legepladsen:
Der er lavt til loftet, men the sky is the limit. Spørg efter det de ikke ser. Mirakler på 5 min., det umulige tager lidt længere tid.

Der sidder et fedt emaljeret SAAB skilt på portens yderside, så man ikke er i tvivl om at man har står foran Fort SAAB. Altså det rigtige SAAB logo, med B-18 bomberen nedenunder, som jo desværre udgik, og sad på til og med '73 modellerne:

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262