Banner cycler

Keld Hansens TT Sport

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

Keld Hansens TT Sport

6. jan 2008, 18:38

Tog børnene en tur til Ole Sommers bilmuseum idag ;-) Nørj - der er mange "bolcher" - for de af jer der ikke har været der, så har I en dejlig oplevelse til gode.

Savlede over Keld Hansens gl. 96 TT'er....

Billede

Billede

Billede


SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

6. jan 2008, 21:07

Ja - Det ser ud til at have været en hyggelig dag :D

Jeg ynder også at slæbe mine to unger på h.h.v. 5 & 10 med på jernbanemuseum, dampdage, hillclimb osv. Spørgsmålet er så, hvem der hygger sig mest; Faren eller ungerne :wink:

Vagn´s Saab museum i Svenstrup på Als er absolut også et besøg værd.

Keld Hansens TT er ikke monteret med det "rigtige" Sport interiør, men med alm. sæder. Det er vist noget med, at man kunne bestille en tävlingsmodel med alm. interiør. Den har måske også været lidt billigere i afgifts-plagede Danmark.

/Glenn
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

6. jan 2008, 21:37

Ja, sommers museum er afgjort et besøg værd og Keld Hansens vogn ligeså. Jeg var oppe og være med til at rydde Kjeld Hansens lager på hans gård da han gik bort for noget tid siden. Det var ganske afsindigt inspirerende at se en gård indrettet som saab tunings værksted. Og har man set og hørt den saab tt motor stå og snurre, uha det er ren porno for mine ører :)

Billede

Billede

Men det er vist lidt tid siden at den info side er lavet for Kelds sport, der er jo kommet et par sporter til danmark siden da :wink:
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
michno
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 457
Tilmeldt: 15. maj 2007, 11:58

6. jan 2008, 22:17

Skønt indlæg. Tak for det Henrik.

Sjovt nok opdagede min søn på 6 din grønne ved et af dine indlæg. Den ville han enorm gerne se nogle "rigtige billeder" af, som han sagde. Og det kunne jeg jo godt forstå, men finde den på siden, det kunne jeg ikke. Jeg mener de er der et sted...eller?
Ellers vil jeg da gerne støtte junior i, at du kaster et par stykker ud til "publikum". Mine sønner vil prise dig for det!

Poul Martin Michno
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

6. jan 2008, 22:43

Din søn må have rigtig god smag i en tidlig alder, Fugmanns prutteorgel "Kermit" (!) er også rigtig rigtig skøn....jeg tillader mig at smide et par billeder her på forkant, Henrik har med garanti fler':

Billede

Billede

Billede

Billede
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 6. nov 2007, 19:25

6. jan 2008, 23:06

uha det må være BEDRE end jule aften og få lov til at tømme sådan et lager :D
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

6. jan 2008, 23:17

kim96v4 skrev:uha det må være BEDRE end jule aften og få lov til at tømme sådan et lager :D
Ja, det var rigtig udemærket :) Man fik mange små-godis med hjem :wink:

Her et par nærbilleder af Keld Hansens kværn, inkl. kraftværket:

Billede

Billede]

Billede
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 6. nov 2007, 19:25

6. jan 2008, 23:20

jeg syntes ikke jeg kan få øje på reservetændrør nogen steder plejer det ikke at være "standard" på de voldpumpede TT
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. jan 2008, 03:17

I tävlingsmodeller sad reservepløkker i en træholder i venstre forreste sidevæg, altså indvendigt i kabinen, under instrumentbrædtet. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"