20. aug 2011, 21:44
Tak for ideer
Jeg er nybegynder inden for motor-tunings-verdenen. Jeg har læst meget på nettet og sågar købt en bog, men de er først når man står med hænderne i suppen, at man rigtigt finder ud af de sidste detaljer. Dem har jeg så ikke fundet helt ud af endnu, men jeg lærer da lidt hele tiden bla. takket være hints fra forummet her
Lidt ekstra info:
Konfiguration:
Bosch LH2.2 med hjemme-lavet chip og mulighed for at ændre den "on the fly"
AFR måler monteret i bilen + EGT.
Ford T tænding, med endestoppet fjernet. Står Pt på ca. 20deg ved tomgang og 8deg ved fuldlast.
3" med batteribøj.
Stor FMIC
GT2860RS, Turbine AR=0.63
340mL dysser (ca.)
GLT er ca. 0.55bar
Stadig standard top og standard stempler (satser på at montere 2.1 top og indsug) en dag).
Spool up pt.
1500rpm: ca 0.05bar
2000rpm: ca. 0.1bar
2500rpm: ca. 0.25bar
3000rpm: ca. 0.5bar
3500 og helt op: ca. 0.8bar
Jeg får samme spool up med slangen til actuatoren fjernet. Selvom den spooler langsomt, så virker den mindre "prop-agtig" (restriktiv) i off boost området end den originale.
Jeg fik netop testet den lidt i dag og på motorvejen fra 100km/h til 200km/h trækker den altså fantastisk meget bedre end standard

, så jeg tror at de 250hk+ er i hus.
Baseret på motorvejstesten, så forestiller jeg mig ikke, at køre med meget mere end 0.8-1.0bar, da jeg vil holde momentet lidt nede a.h.t. gærkassen, koblingen (og forhjulstrækket). Jeg har også en ide om at kompressionen i motoren er lidt høj og ikke egnet til alt for meget boost??
En af dagene tror jeg, at jeg vil prøve at lukke wastegaten med ståltråd. Trykket vil jeg så bare holde på forsvarligt niveau med speederfoden, for at udelukke eller bekræfte, at det er actuatoren, der giver langsom spool.
Jeg har tidligere i projekt-forløbet drejet lidt på tændingen, både frem og tilbage, men har ikke bemærket nogen særlig ændring i spool-up. Det jeg bemærkede var bare dårligere træk-kraft i lavtryksområdet under 3000rpm.