Banner cycler

Synsservice!!

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

tofteweb.dk
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

Synsservice!!

12. dec 2005, 08:56

...Man kan også have heldige oplevelser til et syn af bilen...

Jeg skulle have synet min SAAB (en NG900 2.0), og jeg havde misforstået reglerne... I stedet for at man kan trille til syn med den på den sidste dag og få en omstilling, er det nu blevet til at den sidste dag er den sidste dag (ellers kommer polisen forbi og fjerner pladerne).
Nå... Tilbage til historien (om servicen):
De bagerste skiver blev skiftet af min faste mekaniker mandag aften, og jeg fik vinterhjulene på, og så skulle alt være godt.
Tirsdag morgen (på den sidste dag af fristen) stiller jeg til syn hos midtjydsk bilsyn v/Toyota i Ikast, i forventning om at synet var en formssag. Det var det også det første stykke tid... Det sidste han gør, er at dreje det ene forhjul og checker bremseslangen...
Dem er Opel altså ikke så gode til at lave... (Har i en NG900... Få checket de forreste bremseslanger!! Det er en vectra-del der har det med at ruste fra hinanden i vedhæftningen under gummiet.)
Resultat: Kørselsforbud!
Nu var gode dyr rådne... Jeg skal bruge bilen, hverken Toyota eller VW i Ikast (min faste mekker arbejder der) har tid til at tage bilen ind samme dag, og bilen skal synes... (Nu kommer vi til service-delen)
I stedet for at vælge at sige "ikk' mit problem. Bare ærgeligt", ringer synsmanden til en mekker der indvilger i at tage bilen samme formiddag og køre den til syn når han er færdig, så jeg kan få den nysynet (og i orden) tirsdag eftermiddag.
Som sagt, så gjort.
... At jeg så, da jeg skal hente bilen konstaterer at startmotoren er gået, er en anden historie. Jeg vidste godt den var lidt tricky, men det kunne ordnes med en brugt, monteret onsdag morgen.

Moralen er: Synsfolk er også mennesker, og nogle af dem er ret flinke :-)

Rgds;
Thomas T.

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

12. dec 2005, 09:08

Det var da en solstrålehistorie, for en gangs skyld !!!
og lige til orientering: der går ca. tre måneder fra forfalden synsdato til de sorte kommer og henter pladerne, så lidt frist har man da...
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
tofteweb.dk
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

12. dec 2005, 10:03

Det er heller ikke sidste gang jeg får synet ved Ken!

Efter hvad jeg har hørt, er reglerne blevet en del skrappere, og så bliver de håndhævet hårdere. Jeg fik at vide at jeg skulle parkere med synsattesten i forruden i en uge eller to, så polisen ikke skulle finde på at klippe pladerne hvis de skulle ske at komme forbi, og bilen ikke var på deres liste over synede biler.
Grunden til at de er blevet skrappe (blev jeg fortalt) er at der er for mange der har ladet den gå tiden ud + hvad de nu kunne fedte sig frem til ved landbetjenten...
... Men de kan jo også have taget p*s på mig... *G*
"Vi blev født nøgne, våde og sultne. Derefter blev det rigtigt slemt!"

(Suk!) Mondeo 2.0 stc. fra 2000... Desværre...

Nr. 180 (Så hut jeg visker)
Thomas T.
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

12. dec 2005, 10:37

lidt i samme skuffe.... har lige været hos min meget kompetente og ligefremme mekaniker som skulle klargøre min 9KCSE til syn på fredag.... ved samme lejlighed fik jeg lige ny olie på og et 'sportsluftfilter' sat i... Derudover et par nye pærer rundt omkring, en ny kølerslange og et par nye bøsninger i bagenden, og så er den ellers klar til syn.... Jeg ved ikke præcis hvad han fik gjort men den kørte som en drøm da jeg tog derfra... liiige lidt ekstra skub i øsen og en god duft i kabinen af fordampende kølervæske... når man ikke har teknisk snilde af betydning er der ikke noget så fedt som at få at vide, at der ikke er noget graverende galt med ens bil. Perfekt forureningsniveau, pæne skiver på alle bremser og ingen slinger i hverken styretøj eller bremser.... så skinner solen lige lidt mere - da der så oven i købet var benzin til under 8 kr. pr. liter så begyndte dagen sgu at se lys ud... ;)

Glade hilsener til jer alle!! og så ellers ud og fyre op under turboen....

God dag!

- JJ

Tilbage til "Off Topic !!!"